Scandalul Volkswagen a dat naștere unor vii dispute în Parlamentul European. Astăzi este așteptată o rezoluție care să impună limitarea drastică a emisiilor de oxizi de azot provenite de la automobile, măsură care ar trebui să intre în vigoare până la finalul lui 2017. Ca de obicei, în ciuda impunerii unei date-limită până la care producătorii auto să se supună noilor reglementări, aceștia vor beneficia de o păsuire de încă doi ani. Mai exact, deși limitele vor fi impuse începând, probabil, cu 1 ianuarie 2018, producătorii care vor reuși să se încadreze într-o marjă de 60% a emisiilor de CO2 și NOx, vor putea amâna atingerea limitelor obligatorii până la finalul lui 2019. Orium, măsurile așteptate sunt mai drastice decât și-ar fi dorit unele guverne europene și, mai ales, mulți producători de mașini.
Cert este că, în cazul impunerii unor limite foarte drastice, este posibil ca mulți producători să nu le poată îndeplini în termenul stabilit, iar cei care au tehnologia necesară să majoreze prețul vehiculelor astfel încât să își acopere cheltuielile de cercetare-dezvoltare.