“În crearea noului Jaguar XF, echipa de design a fost animată de disciplina simplităţii. Fiecare linie a designului exterior al noului XF are un scop precis – nimic nu este superfluu. Pentru a obţine acea simplitate este nevoie de timp şi de un grad înalt de determinare; este uşor să desenezi liniile unei maşini, dar mult mai dificil să îi conferi un caracter puternic simplificând aceste linii.” a declarat Ian Callum, Director of Design, Jaguar.
Noul Jaguar XF are o caroserie construită în proporţie de 75% din aluminiu care conferă modelului o greutate redusă cu 190kg faţă de modelul actual şi o creştere a rigidităţii torsionale de până la 28%. Deşi este mai scurt cu 7mm şi mai jos cu 3mm decât maşina pe care o înlocuieşte, noul Jaguar XF are un ampatament mai lung cu 51mm, oferind mai mult spaţiu pentru pasagerii din spate.
Motoarele diesel Ingenium de 2.0-litri sunt disponibile în variantele 163CP/380Nm şi 180CP/430Nm şi sunt oferite cu transmisia manuală cu 6 rapoarte special optimizată şi transmisia automată cu 8 rapoarte.
În varianta de 163CP cu transmisie manuală, noul Jaguar XF are emisii CO2 de 104g/km şi este cel mai uşor şi mai economic model diesel non-hibrid din segmentul său – cu 80 kg mai uşor decât cel mai apropiat competitor al său.
Toate celelalte motoare sunt echipate exclusiv cu transmisii automate în opt trepte de viteză. Motorul de 2.0 litri pe benzină turboalimentat, cu injecţie directă, dezvoltă 240CP/340Nm, în timp ce renumitul motor 3.0 litri V6 supraalimentat benzină va fi disponibil în două variante de putere, 340CP/450Nm şi 380CP/450Nm. Motorul 3.0-litri V6 twin-turbo diesel beneficiază de o serie de tehnologii avansate, care îi amplifică randamentul şi rafinamentul, generând 300CP şi un cuplu remarcabil de 700Nm.
Pentru variantele cu tracţiune integrală (All-Wheel-Drive), Jaguar a dezvoltat un nou sistem care oferă un plus de cuplu atunci când este nevoie. Cutia de transfer foloseşte transmisia prin lanţ în locul vitezelor şi este mai uşor, mai silenţios şi mai eficient.
Noul sistem InControl Touch Pro este dotat cu un ecran tactil de 10.2 inch şi tehnologie Dual View, care permite ca, simultan, şoferul să vadă informaţii precum navigaţia, în timp ce pasagerul din faţă se uită la TV sau urmăreşte un DVD.