„Acționăm în trendul impus de piață și de obiceiurile de consum și ne focusăm activitatea pe producerea și vânzarea salamurilor crud-uscate, unde ocupăm poziția de lider național din punct de vedere al cifrei de afaceri, cu o cotă de 17%. Ne dorim să consolidăm această poziție de lider, acesta fiind și argumentul principal care motivează investiția făcută”, a declarat Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola.
În prima jumătate a acestui an vânzările de salamuri crud-uscate Agricola au continuat ascensiunea semnificativă pe care o înregistrează constant în ultimii cinci ani. Comparativ cu 2009, până în 2013 volumele de salamuri crud-uscate Agricola crescuseră cu 88%, iar cifra de afaceri la această grupă de produse era cu 142% mai mare în aceeași perioadă.
„Dacă în anul 2008 – anul modernizării fabricii de crud-uscate Salbac – au fost livrate în piață 257 de tone de Salam de Sibiu Agricola, în 2013 s-au livrat 731 de tone, iar pentru acest an estimăm că vor ajunge la consumatorii noștri 850 de tone. Vorbim așadar de o creștere a volumelor la acest produs de peste 200% în ultimii cinci ani. Creșterea vânzărilor de Salam de Sibiu Agricola este, practic, motorul dezvoltării acestui business. În totalul vânzărilor de salamuri crud-uscate, Salamul de Sibiu are o pondere de 45%, iar în unele luni depășește 50%”, a precizat Angelica Șmil Bobouțanu, directorul general al Salbac.
Noua linie tehnologică de fabricare a salamurilor crud-uscate a fost amplasată în fabrica de preparate din carne a companiei, are în componență noi tunele de maturare a salamurilor, depozite de produs finit și dispune și de o secție de feliere-vacuumare realizată în conformitate cu cele mai noi și mai riguroase standarde de calitate europene.
„Aici vom produce salamuri crud-uscate nemucegăite, în special Salamul Sinaia. Prima tonă din acest sortiment a fost livrată deja din data de 11 august. Pe de altă parte, fabrica unde obținem Salamul de Sibiu este deja capacitată la maxim. Mizăm pe o creștere de cel puțin 10% a cifrei de afaceri în acest an, o cifră ambițioasă pentru o piață din ce în ce mai concurențială. Avem deja solicitări care ne angajează întreaga capacitate și avem încredere că vom dezvolta acest business urmărind cu rigurozitate cele două principii de bază care ne caracterizează: respectul față de consumatori și zero compromisuri în privința calității produselor noastre”, adaugă Angelica Șmil Bobouțanu.
Salbac a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de 88 milioane lei, în creștere cu 7% față de anul precedent.
Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat, în primele trei luni ale acestui an, o cifră de afaceri de 133,7 mil. lei, cu 15% mai mult comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2013.
În 2013, Agricola deţinea 16% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 51,1% cotă de piaţă în valoare (Nielsen, februarie – martie 2014).