Albalact a schimbat linia de ambalare și pentru portofoliul de iaurt, care din 2012 a devenit un obiectiv strategic pentru companie. Linia nouă are o productivitate mai mare și introduce un nou ambalaj în portofoliu – paharul de plastic pătrat cu gramaj mic. Ambalajul se regăsește acum în gama iaurturilor Zuzu de 125 și 140 de grame, dar și într-o nouă sortimentație de iaurturi cu fructe în pahare de 100 de grame, lansate sub brand-ul Poiana Florilor, un brand mai tânăr al companiei Albalact.

Investiția în tehnologia de ambalare a laptelui în sticle de plastic a mai adus companiei Albalact un produs nou – laptele ambalat în PET. Linia nouă poate ambala nu doar în bidoane de plastic cu mâner pentru brand-ul Zuzu, ci și în sticle PET. Albalact a introdus recent, în portofoliul brand-ului ononim De Albalact, laptele proaspăt pasteurizat în PET de 1,4 litri. Lansarea a avut loc odată cu schimbarea identității vizuale a brand-ului De Albalact, lansat în 1971.

Cel mai mare producător de lactate cu capital majoritar românesc, a încheiat 2013 cu o creștere de 23% la sută a cifrei de afaceri, care a ajuns la 423, 1 mil. lei (echivalentul a 96 mil. euro). Anul trecut, compania a obținut un profit de 8,4 mil. lei (cca. 1,9 mil. euro), cu 14% mai mare decât profitul din anul precedent.

Albalact, al treilea mare jucător de pe piața românească a lactatelor, rămâne lider cu brand-ul Zuzu pe segmentul laptelui pasteurizat, având o cotă de piață de 29.5% în valoare, dar este lider și în total piață de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat), cu o cotă de piață de 21.1% în valoare. Albalact este de asemenea lider de piață pe segmentul untului de masă, cu brandul omonim De Albalact și pe segmentul smântână, cu tot brand-ul De Albalact. Cu brand-ul Rarăul, compania a urcat pe locul 2 în topul producătorilor de brânză proaspătă de vaci (conform datelor A.C. Nielsen, Septembrie 2013).*

 

Zuzu Bifidus Snack este cel mai important proiect recent al companiei și completează portofoliul de iaurt al brand-ului Zuzu. Tot în categoria iaurt, Albalact a dezvoltat și brand-ul Poiana Florilor (un brand mai tânăr în portofoliul) cu o gamă de iaurturi cu aroma de fruct într-o variantă de gramaj mai mică, de 100 de grame.

Albalact are astăzi în portofoliul său peste 140 de produse care acoperă toate categoriile de lactate, sub cele șase brand-uri – Zuzu, Fruzu, Fulga, Rarăul, De Albalact și Poiana Florilor.

Alte schimbări importante pentru Albalact au avut loc anul acesta. Zuzu a trecut printr-o noua etapă de rebranding, cu mici schimbări de design și ambalaj, care vor consolida identitatea brand-ului și îi vor conferi o și mai bună vizibilitate la raft. Toate ambalajele au fost redesenate în stilul viu, proaspăt, simplu și natural al brand-ului Zuzu. Noutățile vizează și rețetele, care au fost îmbunătățite, in special la iaurtul cu fructe.

Pentru noul ambalaj Zuzu, compania Albalact a investit într-una dintre cele mai moderne tehnologii de ambalare a laptelui în sticle de plastic cu gramaje cuprinse între 0,5 litri și 1,8 litri. Noua linie funcționează acum în fabrica Albalact din județul Alba și are o productivitate înaltă care permite ambalarea unui volum de lapte și produse lactate cuprins între 5.000 și 10.000 de litri pe oră.

Albalact – Alba Iulia este unul dintre primii trei producători de lapte şi produse lactate din România si cea mai mare companie cu capital majoritar românesc din industrie. Înfiinţată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Producătorul are peste 800 de angajaţi şi peste 6.000 de acţionari şi este listată la categoria Rasdaq a Bursei de Valori Bucureşti. Compania produce peste 80 de sortimente de produse proaspete pasteurizate şi UHT sub brand-urile Fulga, Zuzu, Fruzu, Rarăul, De Albalact şi Poiana Florilor.

Principalii competitori ai Albalact sunt  Lactalis, Hochland, Müller, Friesland, Danone sau Covalact.