Liberty Global este una dintre cele mai importante companii de comunicaţii cu operaţiuni în peste 30 de ţări în Europa, America Latină şi Caribe. În România, americanii deţin UPC şi oferă servicii de televiziune, internet în bandă largă şi telefonie. Pe partea de televiziune, UPC România a lansat recent serviciul Horizon.
Este vorba de un proiect la care s-a lucrat timp de doi ani şi în care s-au investit zece milioane de euro. Serviciul Horizon le oferă utilizatorilor posibilitatea să aleagă când și unde urmăresc programele preferate, prin intermediul funcției Replay. Cele mai populare programe sunt disponibile timp de şapte zile după difuzare, atât pe televizorul principal, cât și pe device-uri mobile prin Horizon Go.
Mediaboxul Horizon se regăseşte deja în casele a peste două milioane de abonaţi la nivel global. La capitolul internet, UPC a continuat investiţiile, a lansat UPC Connect Box, un modem care oferă viteze de până la 500 Mbps prin Wi-Fi, iar conform testelor ANCOM, compania oferă cea mai mare viteză de descărcare de 114,2 Mbps, depăşind RCS&RDS care oferă 111,64 Mbps. Pe segmentul de voce compania are peste 400.000 de clienţi, însă mai interesant este că oficialii Liberty Global plănuiesc lansarea de servicii de telefonie mobilă, iar primul pas a fost făcut deja în Olanda, unde americanii deţin operatorul Ziggo. Liberty Global şi Vodafone au creat un joint-venture, VodafoneZiggo, dând naştere la un operator naţional convergent fix-mobil.
Un nou operator telecom
Balan Nair, vicepreşedinte executiv şi Chief Technology Officer Liberty Global, a declarat pentru Capital că planul este ca în toate ţările unde grupul este prezent să se ofere servicii convergente.
„Ne uităm la aceasta oportunitate în trei feluri: unul este construirea propriei reţele de telefonie mobilă, al doilea este prin achiziţii, iar al treilea prin parteneriate cu alţi operatori. Ne focusăm în special pe cea de a treia variantă, parteneriate cu operatori mobili. În Belgia, am achiziţionat o companie de telefonie mobilă, în Olanda avem un joint-venture, iar în restul ţărilor ne uităm la parteneriate“, a declarat Balan Nair.
„În ceea ce priveşte serviciile convergente, în cele din urmă oportunitatea pe care ţi-o oferă pachetele fix-mobil, această combinaţie, devine o parte critică a serviciilor telecom şi aşa vedem noi lucrurile. Plănuim ca peste tot unde suntem prezenţi să oferim astfel de servicii. În ceea ce priveşte România, în acest moment nu pot furniza informaţii despre lansarea unor servicii de telefonie mobilă“, a adăugat Nair.
Pe piaţa telecom locală, Orange şi Telekom au încheiat la începutul anului trecut un parteneriat prin care Telekom are acces la rețeaua 4G a Orange, iar Orange la infrastructura fixă a Telekom. RCS&RDS oferă abonaţilor atât servicii de televiziune, internet, voce , cât şi telefonie mobilă. Vodafone şi UPC sunt singurii operatori care nu au intrat în această „horă“, dar nu este exclus ca scenariul din Olanda să se aplice şi în România.
1 miliard de euro este suma investită de UPC România de la înfiinţare