"Alegerea domiciliului fiscal la o adresă nefrecventată de către reprezentanţii legali ai firmei, în timp ce activitatea administrativă şi gestionarea efectivă a afacerilor se realizează la o altă adresă, se poate dovedi contraproductivă. Contribuabilii trebuie să se asigure de primirea corespondenţei la adresa de la domiciliul fiscal ales deoarece ANAF are obligaţia legală de a transmite toate actele administrative fiscale la această adresă, pentru a asigura o informare completă", se menţionează în comunicat.
Potrivit documentului, ANAF este în plin proces de evaluare a unor modalităţi legale alternative de comunicare oficială şi prin mijloace electronice şi subliniază atât importanţa alegerii domiciliului fiscal în locul unde se exercită gestiunea administrativă şi conducerea efectivă a afacerilor, cât şi a necesităţii informării ANAF ori de câte ori apar astfel de modificări.
Instituţia menţionează, în acest context, un caz relatat de administratorul unei firme, în care au fost adoptate măsurile legale pentru facilitarea continuării activităţii economice. Însă Fiscul subliniază faptul că astfel de situaţii, de stabilire a domiciliului fiscal la o adresă nefrecventată de reprezentanţii legali ai firmei, "reflectă o lipsă de interes a contribuabililor privind importanţa legală a domiciliului fiscal".
SURSA: Agerpres