Piaţa auto a crescut cu 14,8%, în primele 7 luni din acest an comparativ cu perioada similară a anului precedent, la 75.869 unităţi, se arată într-un comunicat de presă al APIA. În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel pierd supremaţia deţinută până acum, ajungând pe ansamblul celor 7 luni din 2016 la o pondere de 49%, în scădere faţă de aceeaşi perioadă din 2015, când, după primele 7 luni, ponderea acestora era de 54%. În ceea ce priveşte autoturismele hibride sau 100% electrice, remarcăm o creştere importantă după aceste prime şapte luni din 2016, respectiv +63,4%, deşi pe volume extrem de mici (402 de unităţi în 2016 faţă de 246 în 2015). Ca urmare, şi ponderea lor pe total piaţă, a crescut uşor, de la 0,5% în 2015 la 0,7% în 2016.
Cu un volum al vânzărilor important realizat în luna iulie 2016 (14.718 unităţi) primele şapte luni din 2016 înregistrează o creştere consistentă comparativ cu anul 2015, respectiv, +14,8%. La această creştere autoturismele contribuie cu un + 12,9%. Trebuie însă menţionat un fapt evident: vânzările consistente înregistrate în ultimele 2 luni în raport cu primele 5 luni din 2016 se datorează, în mare parte, unei acumulări a cererii, pe fondul aşteptării generate în piaţă de demararea târzie a Programului 'Rabla' (efectiv din 14 iunie). Şi pe plan european remarcăm în primele 7 luni din 2016 o creştere generală consistentă a vânzărilor de autoturisme, cele mai mari pieţe (care împreună acoperă circa 3/4 din totalul SM UE), înregistrând creşteri relativ importante: Franţa +6,1%, Germania +5,4%, Italia +17,1%, Spania +11% şi UK +2,8%.
La autoturisme, topul pe mărci după primele 7 luni ale anului 2016 este condus de către Dacia, cu 18.517 unităţi (30,2% cotă de piaţă, dar pe un volum în scădere cu 6,6% faţă de perioada similară din 2015), urmată de Volkswagen cu 6.386 unităţi (10,4% cotă de piaţă, volume în creştere cu 23% faţă de 2015), Skoda cu 5.905 unităţi (9,6% din total piaţă, volume în creştere cu 20,6%), Renault cu 4.649 unităţi (7,6% cotă de piaţă, volume mai mari cu 38%), Ford cu 3.711 unităţi (6,1% din total piaţă, volume în creştere cu 8,1%) şi Opel cu 2.663 unităţi (4,3% din total piaţă, volume mai mari cu 38,1%).
Pe modele, cu cele 8.059 unităţi (-13,7% comparativ cu 2015), livrate pe piaţa autohtonă, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele şapte luni din 2016, urmat de Dacia Sandero cu 4.123 unităţi (+14%), Dacia Duster 3.224 unităţi (-16,7%), Skoda Octavia 2.546 unităţi (+13,5%), şi Renault Clio 1.999 unităţi (+55,6%).