„Concurenţii noştri au început să creeze sisteme de comerţ online şi consider că e liber să răspundă nevoii clienţilor, dar este un model de afaceri extrem de dificil de echilibrat. Nu putem pleca pe un drum fără să ştim unde ajungem. Nu cunosc niciun model, în afară de cel din România, prin care să se poată echilibra comerţul online. Lucrăm de mult la acest model, dar nu suntem pregătiţi încă. Nu avem încă un model câştigător şi care să reziste în timp“, a declarat Frederic Bellon, directorul general al Auchan România.
Declaraţiile acestuia vin în contextul în care principalii concurenţi ai retailerului, Romania Hypermarche (operatorul lanţurilor Cora) şi Carrefour, şi-au lansat diferite variante de comerţ online în 2013. Serviciul coradrive, găzduit de magazinul cora Lujerului din Bucureşti, a înregistrat în primul an de funcţionare vânzări de circa 453.000 de euro şi retailerul intenţionează să îşi extindă modelul în alte oraşe din ţară, precum Constanţa şi Bacău. Lansat în decembrie 2013, coradrive.ro a avut în ultimul an, în medie, câte 25 de comenzi pe zi şi o valoare a coşului mediu de cumpărături între 200 şi 250 de lei.
De cealaltă parte, în aprilie 2013, Carrefour România a deschis platforma carrefour-online.ro, prin care se livrează produse în Bucureşti şi localităţile limitrofe. Comanda minimă pentru livrarea la domiciliu este de 150 de lei, iar taxa de transport este de 15 lei indiferent de adresa de livrare.
Mai recent, şi Mega Image a încheiat un parteneriat cu retailerul online eMag pentru livrări la domiciliu, iar comenzile sunt de ordinul sutelor, potrivit reprezentanţilor eMag.
Citiţi şi Şeful Auchan: „România este o ţară dificilă, comerţul s-a dezvoltat foarte tare“