Hotelul a funcţionat timp de patru ani în cadrul complexului Metropolis Center din zona Perla a Capitalei. Proprietarii au decis transformarea acestuia din cauza încasărilor reduse, comparativ cu potenţialul oferit de închirierea spaţiilor de birouri. Metropolis Center are o suprafaţă închiriabilă de 19.000 mp, din care 11.000 mp sunt destinaţi birourilor de clasa A, iar 5.500 mp – rezultaţi din transformarea hotelului – sunt destinaţi birourilor de clasa B, la care se adaugă o zonă de retail şi restaurante.

„Piaţa hotelieră din Bucureşti e suprasaturată şi chiar dacă Starlight Suites funcţiona într-un cadru optim, când comparam la sfârşit de an câştigurile din închirierea spaţiilor de birouri cu cele din zona hotelieră, rezultatul era net în favoarea birourilor. Veniturile medii obţinute din componenta de birouri sunt de 14 euro/mp/lună, în timp ce la hotel, media era de 4 euro/mp/lună“, a declarat Lorenz Tragatschnig, Managing Director Soravia România.

Potrivit acestuia, din totalul spaţiilor de birouri disponibile în noul corp de clădire, recent renovat în urma unei investiţii de circa 1,5 mil. euro, 65% sunt disponibile spre închiriere şi 35% sunt deja preînchiriate. Planul dezvoltatorului este ca până la finalul anului să închirieze toată clădirea.

Planuri de viitor

Proprietarul companiei, Hanno Soravia, a anunţat că vrea să aloce un buget de 1 mld. euro în achiziţia şi dezvoltarea de noi proprietăţi, sumă din care 250 mil. euro urmează a fi distribuite ţărilor din Europa Centrală şi de Est, din care circa 80 mil. euro sunt destinate Bucureştiului.

Omul de afaceri austriac a mai anunţat că vrea să creeze un fond de investiţii cu un capital de 150-200 mil. euro destinat achiziţiilor de proprietăţi în Austria şi în Europa Centrală şi de Est.

Soravia este în negocieri avansate pentru achiziţia unui teren în suprafaţă de 2.300 mp, localizat în Bucureşti, pe care intenţionează să construiască o nouă clădire de birouri, în suprafaţă de circa 19.000 mp.

„Întâmpinăm dificultăţi legate de finanţarea noului proiect. Băncile cer un grad de preînchiriere de 100%. Noi suntem dispuşi să începem lucrările cu un grad de ocupare de 40-50% şi să contribuim cu 20-30% din valoarea investiţiei din surse proprii. Încercăm să mai atragem şi alţi parteneri în acest proiect pentru a scădea procentul finanţării bancare“, a explicat Hanno Soravia.

Compania mai deţine două terenuri în România. Unul în suprafaţă de 7.700 mp în zona Mihai Bravu, scos la vânzare pentru un preţ de 3,46 mil. euro, şi unul de 26 de hectare în Ştefăneştii de Jos, între ansamblul rezidenţial Cosmopolis şi şoseaua de centură.

„Pe terenul din Ştefăneşti vrem să construim un parc de retail de tip «big box», însă trebuie să găsim un chiriaş ancoră (un hipermarket n.red.) şi să rezolvăm problema finanţării. Terenul din Mihai Bravu îl vindem pentru că zona se dezvoltă prea încet. Suntem în negocieri pentru vânzarea acestui lot“, a spus Lorenz Tragatschnig.

Hanno Soravia spune că în urmă cu 4-5 ani a primit o ofertă de achiziţionare a Metropolis Center din partea diviziei imobiliare a grupului italian de asigurări Generali, însă a refuzat-o.

Soravia a mai dezvoltat în România încă două clădiri de birouri: Casa Moşilor de pe Calea Moşilor şi Smart Office din apropierea Aeroportului Henri Coandă din Otopeni. Ambele imobile au fost vândute fondului de investiţii Equest Balkan Properties, aflat acum în retragere de pe piaţa românească.