Black Friday, sărbătoare a reducerilor preluată de peste Ocean, a început să fie organizat în ţara noastră din 2011, mai întâi de magazinele online apoi de toţi comercianţii, inclusiv de hipermarketuri. Dacă în Statele Unite vorbim de un eveniment care are loc a doua zi după Cina Recunoştinţei şi unde reducerile sunt atât de mari încât deseori se creează busculade, în ţara noastră Black Friday a fost preluat şi modificat după propriile doleanţe. Spre exemplu, Black Friday a început de la sfârşitul lunii octombrie la retailerii electro-IT precum Altex, Media Galaxy şi ţine până pe 23 noiembrie. „Campania de anul trecut a fost foarte bine primită de clienții noștri. Am scos din ecuație așteptatul dinainte de Black Friday, trezitul cu noaptea în cap, statul la coadă și bătaia pe produse sau lipsa stocurilor. Considerăm că Black Friday este o oportunitate excelentă prin care să le propunem clienților mai mult decât prețuri foarte bune la mii de articole, asigurându-le timp suficient pentru a cântări deciziile de achiziție, dar și serviciile necesare pentru realizarea unei achiziții complete“, spune Carmen Capitănescu, Marketing director Media Galaxy. Campania este împărțită în mai multe runde de promoții, de câte o săptămână fiecare. Ofertele vor fi dezvăluite treptat în fiecare rundă și vor culmina cu runda finală în săptămâna 17-23 noiembrie. Compania estimează vânzări cumulate mai mari de 80 de milioane de euro, atât online cât și offline.

 Flanco Retail organizează cel mai mare eveniment de shopping al anului în perioada 1-20 noiembrie, cu reduceri de până la 80% la peste 1.000 de repere, cu un stoc de 300.000 de produse. Black Friday a început deja în cele 118 magazine fizice, însă va avea loc şi online. „După o perioadă în care Black Friday a fost asimilat cu sărbătoarea americană a reducerilor de preț, treptat a devenit mai degrabă o perioadă în care retailerii acordă reducerile maxime pentru un număr foarte mare de produse“, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco. Compania a pregătit clienților stocuri de peste 100.000 de televizoare, 50.000 de telefoane, 100.000 de electrocasnice mici și 70.000 de electrocasnice mari. Din gama proprie, Vision, retailerul a pregătit peste 40.000 de produse, printre care: televizoare, aparate frigorifice, aragazuri, mașini de spălat, hote, mașini de tocat, calorifere, storcătoare de fructe, cafetiere, aspiratoare, blendere, prăjitoare de pâine, râșnițe, fierbătoare etc. În ziua de 18 noiembrie va avea loc şi Black Friday online. „Păstrăm oferte speciale și surprize pentru ziua de vineri, 18 noiembrie, pe care o promitem peste așteptări pentru cei care ne vor călca pragul magazinelor sau vor intra pe flanco.ro“, mai spune CEO-ul Flanco.

Black Friday este o singură zi pe an

F64, cel mai mare retailer de echipamente și accesorii pentru imagine, a organizat Black Friday Pro în intervalul 14 – 16 octombrie. Ediția din 2016 a campaniei a adus în cele trei zile comenzi de aproximativ 10,5 milioane de lei. Această valoare este echivalentă cu vânzarea medie lunară a companiei, astfel că acest weekend al reducerilor a adus rezultate de 10 ori mai bune decât cele obținute în restul anului.

eMAG va organiza şi în acest an Black Friday cu o săptămână mai devreme decât cel oficial, care se desfăsoară în Statele Unite. „Pe 18 noiembrie va fi cel mai mare Black Friday de până acum. Anul acesta am depășit un milion de produse disponibile pe eMAG, aproape dublu față de perioada de Black Friday de anul trecut“, a declarat Tudor Manea, General Manager eMAG România. Ofertele vor acoperi produse din game foarte variate, de la televizoare, telefoane mobile, tablete și laptopuri, produse IT, produse smart, frigidere, mașini de spălat, la produse pentru copii, îmbrăcăminte și încălțăminte, cosmetice, produse pentru casă și grădină, articole sportive, produse și accesorii pentru mașină, mobilă. „Black Friday este o singură zi pe an, 18 noiembrie 2016, pentru că așa putem să oferim clienților eMAG cele mai bune oferte de preț și un moment de care să se bucure toată familia“, a adăugat Manea.

La evoMAG, Black Friday are loc anul acesta în intervalul 18 – 20 noiembrie, iar 50% dintre comenzi vor fi livrate în 48 de ore, urmând ca restul produselor să ajungă la clienţi în cel mult patru zile. „Vom lucra non-stop de Black Friday şi în zilele imediat următoare acestui eveniment, astfel încât să ne asigurăm că produsele comandate vor ajunge cât mai rapid la clienţi. Am făcut schimbări şi în ceea ce priveşte segmentul de curierat. În prezent, avem parteneriate cu trei companii, iar în curând vom semna cu o a patra companie. În plus, timpul de livrare este unul redus şi pentru că evoMAG onorează mare parte dintre comenzi cu maşinile proprii“, spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG. Reducerile de anul acesta vor viza 25.000 de unităţi  şi vor cuprinde aproape toate categoriile de produse.