Anul acesta, de Black Friday, românii vor cumpăra mai ales produse electro-IT. În topul preferințelor pentru cumpărături se regăsesc cel mai frecvent televizoarele (41% dintre respondenți au menționat categoria), electrocasnicele mici (32%) și frigiderele (25%). Telefoanele mobile și mașinile de spălat sunt următoarele două categorii de produse aflate pe listele de cumpărături pentru Black Friday, fiind amintite, pentru fiecare categorie, de câte 22% dintre cei intervievați cu privire la intenția de achiziție.
„Black Friday continuă să fie cel mai mare eveniment din an al industriei de retail, asupra căruia se îndreaptă atenția tuturor. Din ce în ce mai mulți jucători și români se implică în el. În plus, obiceiul de achiziții online devine tot mai popular în rândul cumpărătorilor români, iar anul acesta vedem că numărul celor care au făcut cel puțin o achiziție online vreodată a crescut semnificativ. Creșterea numărului de persoane care au acces la Internet, dar și a celor care fac achiziții de pe mobil, lucruri pe care le-am văzut și în alte studii, creează premisele unui Black Friday și mai dinamic anul acesta, în mediul online”, spune Mădălin Vladu, Account Manager Kantar Millward Brown România.
Conform studiului, în prezent, 43% dintre români au achiziționat cel puțin un produs dintr-un magazin online vreodată, în creștere de la 37% în 2015.
Profilul cumpărătorilor
Anul acesta, 59% dintre români doresc să cumpere ceva de Black Friday („probabil voi cumpăra” sau „sigur voi cumpăra”). Față de medie, intenția este mai ridicată în rândul tinerilor (18-34 de ani), a bărbaților sau a persoanelor care au mai făcut vreodată cumpărături online. Numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday, evenimentul anului în comerțul românesc, a ajuns anul acesta la 78% în rândul persoanelor cu vârste între 18 și 65 de ani, în creștere de la 71% în 2015. Evenimentul prezintă o notorietate mai ridicată în rândul tinerilor (18 – 34 de ani) și a persoanelor din mediul urban.
Topul magazinelor
Întrebați care sunt magazinele pe care le iau în calcul pentru a-și face cumpărăturile de Black Friday, topul românilor, în funcție de primul nume menționat de ei, arată astfel:
Top 10 magazine (online și offline) considerate
eMAG 29,1%
Altex 25,8%
Flanco 10,6%
Carrefour 5,1%
Media Galaxy 3,1%
Kaufland 3%
Auchan 2,3%
Dedeman 2,2%
Domo 1,6%
Lidl 1,1%