Investiţia are loc în contextul unei pieţe locale de comerţ electronic în continuă dezvoltare, cu o rată de creştere anuală de 25% – 30%, estimată să depăşească anul acesta valoarea de 2 miliarde de euro.

 Investiţia, care a presupus vânzarea unui pachet minoritar de acţiuni Blugento, vizează extinderea către două noi pieţe internaţionale (europene) şi automatizarea completă a soluţiei Blugento, care va permite reducerea timpului de implementare a magazinelor online și creşterea numărului de proiecte livrate. Totodată, infuzia de capital reprezintă o primă rundă de investiţii, următoarea fiind programată pentru anul viitor.
 
Blugento este o soluţie de ecommerce ultra-performantă, construită pe platforma Magento, cea mai populară platformă de comerţ electronic din întreaga lume, şi este oferită clienţilor în format SaaS (Software as a Service). Blugento oferă toate funcționalitățile necesare unui magazin online de succes, în baza unui abonament lunar și este integrat cu peste 100 de soluții de plată, curierat, marketing și alte servicii care oferă avantaje competitive magazinelor online.
 
„Investiția confirmă potențialul soluției Blugento și al pieței de ecommerce din România, care este încă mult mai puțin dezvoltată decât în alte țări, precum Ungaria sau Slovacia și de două ori sub media europeană. Această investiție ne va permite o dezvoltare accelerată și, în curând, abordarea altor două piețe din Europa”, spune Sandu Băbăşan, CEO Blugento.
 
Până la finalul anului, Blugento își va dubla echipa, ajungând la 30 de angajați, ţintind ca, în 12 luni, să devină lider pe piața soluțiilor de ecommerce din România, cu un venit anual recurent de peste 1 milion de euro.
 
„Am ales să investesc în Blugento în primul rând datorită echipei din spatele acestui proiect, dar și a numărului mare de magazine online pe care le-au livrat în câteva luni din momentul lansării. Faptul că echipa managerială a mai făcut un exit recent dintr-un alt start-up software[1], îmi dă încredere în perspectivele Blugento, fiind convins, de asemenea, de creșterea pieței de ecommmerce din România” – a declarat Florin Pop, Owner & Managing Partner la Primainvest Capital Management, investitor în Blugento.
 
Investiţia s-a derulat prin programul SprintPoint, în urma primei runde de evenimente „Investors Dinner” organizate în Cluj și Bucureşti și s-a finalizat în doar 8 săptămâni de negocieri.

Tranzacţia a fost asistată pentru Blugento de Casa de avocatură Laurenţiu, Laurenţiu & Associates – Attorneys at law (LLA), prin implicarea directă a lui Alin Mihai Laurenţiu, Managing Partner LLA. De asemenea, Blugento a beneficiat de consultanţă de specialitate în direcţia dezvoltării de business din partea programului internaţional de accelerare SprintPoint şi din partea programului RICAP (The Romanian Innovation Commercialization Assistance Program) care ajută antreprenorii români din domeniul tehnologiei să îşi extindă afacerile pe pieţe internaţionale.