Blocajele de pe Valea Prahovei pot fi evitate dacă Ministerul Transporturilor implementează un proiect de transport multimodal de logistică feroviară prin care autoturismele să tranziteze mai rapid şi mai economic drumul de la Braşov la Bucureşti.
Am întrebat oficialii MinisteruluiTransporturilor dacă au în vedere un proiect de logistică feroviară prin care autoturismele din București către Brașov și invers să tranziteze Valea Prahovei mai rapid, nepoluant şi mai economic, cât ar costa aceste planuri şi când s-ar putea implementa. Ministerul Transporturilor a confirmat pentru revista Capital că la nivel instituţional se analizează un proiect de logistică feroviară prin care autoturismele să tranziteze mai uşor Valea Prahovei. „După cum cunoaşteţi, la nivel european se pune accent pe transportul multimodal, acesta fiind văzut ca o soluţie sustenabilă, prietenoasă cu mediul şi eficientă din punct de vedere al resurselor. În acest context Ministerul Transporturilor sprijină dezvoltarea transportului multimodal în România, inclusiv prin dezvoltarea serviciilor de tip RO – LA (Rollende Landstrassen/şosea rulantă). În ceea ce priveşte proiectul de logistică feroviară prin care autoturismele să tranziteze mai rapid şi mai economic lanţul Carpatic, se află în analiză la nivelul Ministerului Transporturilor, inclusiv rute, perioadă de implementare şi costuri”, ne-au precizat oficialii Ministerul Transporturilor.
Trenurile parcurg distanţa Braşov-Bucureşti în 2 ore şi 29 minute
În prezent, cel mai rapid tren de persoane parcurge distanța Braşov-Bucureşti în 2 ore şi 20 de minute. Trenul pleacă din gara Braşov la ora 9 şi 14 minute şi ajunge în Capitală la ora 12 şi 10 minute. Pentru încărcarea şi descărcarea maşinilor CFR SA trebuie să organizeze o licitaţie privind construcţia unor rampe în Braşov şi Bucureşti.