”Vom lansa Târgu Mureş – Iaşi- Ungheni până la sfârşitul lunii noiembrie, Ditrău – Târgu Neamţ la fel, până la sfârşitul lunii noiembrie. Târgu Mureş – Ditrău, unde era studiul de fezabilitate oprit, l-am repornit acum, pentru că avem fonduri, deci se continuă cu studiul de fezabilitate. Tot acest coridor de la Târgu Mureş, Iaşi până la Ungheni o să fie lansat, reactivat în următoarele săptămâni. Lansăm licitaţiile pentru studiile de fezabilitate. Demarăm practic proiectele”, a explicat Buşe, la Europa FM.
Potrivit acestuia, licitaţia pentru studiul de fezabilitate durează câteva luni, la care se adaugă alte nouă luni pentru realizarea studiului, deci ”cam un an pentru aceste tronsoane care nu sunt foarte grele. Pentru tronsoanele mai complicate, cum este Ditrău- Târgu Neamţ, care trec peste munte, studiile de fezabilitate sunt mai complicate şi pot dura până la doi ani”.
În ceea ce priveşte drumul expres Ploieşti – Paşcani mai sunt de clarificat câteva observaţii făcute de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice pe marginea proiectului. ”Pentru drumul expres Ploieşti – Paşcani noi am transmis deja acum câteva săptămâni la ANAP documentele care ne-au fost întoarse cu câteva observaţii, pe care noi le tratăm şi, în următoarele zile le trimitem. Sperăm ca, într-o săptămână, maxim, să clarificăm cu ANAP neclarităţile şi să lansăm în licitaţie acest proiect”, a spus ministrul Transporturilor. Acesta a precizat că traseul va fi Ploieşti – Buzău, Focşani – Iaşi- Paşcani.
”Va fi un drum separat de E85. Strategia este la fel ca la autostrada A2: cauţi să nu construieşti pe acelaşi traseu. Ideea e să oferi altă variantă”, a subliniat Sorin Buşe. (Sursa: Agerpres)