Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – A1 este cel mai mare şi mai scump proiect de infrastructură rutieră din Capitală. Contractul de execuție a fost semnat cu asociația JV Bogl – Astaldi – Euroconstruct – Tehnologica – Proiect București pe în octombrie 2007, iar construcţia trebuia finalizată în urmă cu patru ani.
Proiectul a fost împărțit de la început în trei tronsoane, lungimea totală a lucrării fiind de 17 km.
1) Nodul Virtuții cu un pod metalic suspendat de cabluri amplasat diagonal peste Dâmbovița, unul de beton armat peste Şoseaua Virtuții și rampele de acces aferente.
2) Tronsonul între Șoseaua Virtuții și Șoseaua de Centură cu un pod clasic peste aceasta.
3) Tronsonul de legatură cu autostrada A1.
Proiectul podului hobanat Ciurel are 235,2 lungime, 13,9 m lăţime, 69 m înălţime, 7 rampe şi 3 benzi pe sens.
Consorţiul Max Bogl – Astaldi – Euroconstruct 98 – Tehnologica Radion, a început lucrările în iulie anul 2010. Costul întregului proiect, inclusiv legătura cu A1, era estimat 130 milioane de euro. Conform bugetului Capitalei pentru penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel – A1 (şantierul de la Ciurel) este alocată anul acesta suma de 90 milioane lei (din 1,87 miliarde lei valoare rămasă de executat). Până acum au fost cheltuiţi 60 milioane euro, iar pentru finalizarea proiectului mai este nevoie de 410 milioane euro. “Întregul proiect va fi gata anul viitor”, a declarat Gabriela Firea, primar general al Capitalei. Pentru podul Ciurel este estimat ca termen de finalizare trimestrul al III-lea al acestui an 2017.
Sursa foto: forum.metrouusor.com