În acest context, pentru a se concentra asupra activităţilor lor de bază,  companiile sunt dispuse să externalizeze serviciile de asistenţă fiscală şi contabililitate în proporţie de 67%, salarizare şi administrrare resurse umane 40% şi administrare legală 17%.

Dincolo de aceste provocări majore, cele mai dificile aspecte ale business-ului companiilor străine prezente pe piața autohtonă sunt considerate adaptabilitatea politicilor corporative la exigențele legislației locale (41%), găsirea unor angajați competenți și implementarea proceselor standardizate în funcție de diverse jurisdicții (36%) și transpunerea rapoartelor financiare locale și a rapoartelor specifice într-un mod accesibil managementului (26%).

Cu toate acestea, mai arată studiul, majoritatea firmelor fac față acestor provocări deoarece beneficiază de o creștere accelerată a economiei naționale și de un dinamism al pieței, care înseamnă și numeroase oportunități pentru business. 

Conform sursei citate, în ce privește îmbunătățirile față de anul trecut, companiile străine active în România apreciază ușurința cu care găsesc sedii și furnizori adecvați (29%), respectarea legislației muncii și salarizarea angajaților pe baza mecanismului pieţei (26%). Cât despre mediul de afaceri autohton, firmele străine au o percepție negativă referitor la nivelul taxelor și la legislație (62%), la colaborarea cu autoritățile (38%) și la găsirea forței de muncă  (33%).  De altfel, aspectul care s-a înrăutățit cel mai intens față de anul trecut este găsirea forței de muncă bine pregătite, 33% dintre respondenți afirmând că se confruntă cu dificultăți în această privință

În ciuda acestor obstacole, aproximativ 85% din respondenți au afirmat că veniturile realizate de ei au crescut în decursul acestui an: 31% dintre manageri au raportat o creștere de între 5% și 10%, 26%, o creștere de până la 5%, iar 14%, creșteri între 10 și 15% și de peste 20%. Mai mult, companiile străine prezente pe piața din România au o părere bună despre protecția angajatului (36%), competitivitatea mediului de business (28%), forța de muncă (21%) și despre protecția pe care cadrul legal i-o asigură angajatorului (15%). 

În urmă cu doi ani, o treime dintre managerii consultați de TMF Group susțineau că găsirea forței de muncă adecvate reprezintă o provocare. Faptul că numărul acestora a crescut semnificativ în 2015 poate fi interpretat ca un semnal de alarmă referitor la dificultățile întâmpinate pentru a ajunge la candidații potriviți. Tocmai  din această cauză, multe companii rezolvă această problemă recurgând la externalizarea serviciilor pentru care intenționau inițial să facă angajări.

Majoritatea managerilor care au participat la studiu consideră că firmele conduse de ei au nevoie de servicii specializate în ce privește asistența fiscală (40%), salarizarea și administrarea resurselor umane (37%) și contabilitate și raportare financiară (30%).

Studiul a fost efectuat cu ajutorul a câtorva zeci  de companii străine prezente pe piața autohtonă – majoritatea lor având și sediul în. Dintre respondenți, 34% sunt directori financiari,  21%, directori generali și 16%, directori ai departamentelor de resurse umane. Companiile care au răspuns invitației TMF de a participa la realizarea acestui studiu sunt active în domeniile retail, imobiliar, media, farmaceutic, software, hardware, chimic și petrolier, financiar și în cel al comunicațiilor.