Orange România a lansat în luna mai a acestui an serviciile de internet prin fibră optică, voce fixă şi televiziune prin cablu digital devenind astfel operator convergent fix-mobil. Direcţia strategică a investiţiilor din telecom este convergenţa fix-mobil este de părere Gervais Pellissier, care consideră că piaţa telecom europeană este în continuare una foarte fragmentată.
“Vom asista la consolidări şi fuziuni între operatorii mici deorece numărul de 40-45 de grupuri de telecom din Europa nu este sustenabil pe termen lung. Consolidările între companii mari sunt dificile. Unele sunt refuzate de Concurenţă”, spune oficialul Orange. Printre ultimele consolidări care au avut loc se numără achiziţia Yoigo de Masmovil în Spania şi achiziţia Multimedia Polska de către Liberty Global. Americanii de la Liberty Global au intrat prin fuziuni şi achiziţii pe segementul de telefonie mobilă, în Belgia şi Olanda, devenind de asemenea operatori convergenţi fix-mobil. Nu ar fi exclus ca UPC să aplice aceeaşi strategie şi pe piaţa locală unde operează sub brandul UPC România.
În ceea ce priveşte ţara noastră, noul CEO Orange, Liudmila Climoc, a declarat că “parteneriatul cu Telekom a fost cea mai bună soluţie pentru a oferi clienţilor cele mai bune soluţii în cel mai scurt timp posibil. Acest lucru nu înseamnă că în paralel nu considerăm alte oportunităţi, suntem în permanenţă în căutarea de opţiuni care ne vor întări prezenţa în segmentul serviciilor fixe. Ne uităm bine înţeles la nevoile clienţilor noştri, dar şi la eficienţa unor asemenea proiecte”.
Principalii jucătorii pe piaţa locală telecom sunt: Orange, Vodafone, Telekom şi RCS&RDS.