Carrefour România, companie cu afaceri de 975,4 mil. euro în 2013, anunță intrarea în rețelele Express și Contact a patru magazine de proximitate în franciză, în județul Bistrița Năsăud: Express Alma Florilor, Express Alma Andrei Mureșanu, Express Alma Împăratul Traian, în orașul Bistrița și Contact Alma Lechința în comuna Lechința.
Carrefour operează în prezent în România cinci formate de magazine, cu un total de 160 de unităţi (25 hipermarketuri „Carrefour“, 80 supermarketuri „Market“, 47 magazine de proximitate „Express“, 7 magazine de proximitate „Contact”, plus un magazin online).
Din cele 47 de magazine „Express” 10 unități sunt în orașul Brașov, o unitate în Galați, trei unități în Giurgiu, o unitate în Satu Mare, trei unități în Bistrița și 29 în București și Ilfov.
Magazinele Contact –câte o unitate în Hărman (judeţul Braşov), Mizil (judeţul Prahova), Iveşti (judeţul Galaţi), Hârşova (judeţul Constanţa), Feteşti (judeţul Ialomiţa), Pechea (judeţul Galaţi) și Lechința (județul Bistrița Năsăud) – prezintă o ofertă variată, cu o sortimentație restrânsă pe categorii de produse. Spre deosebire de Express, acest nou format de magazin include și produse nonalimentare, după modelul „magazinului universal”.
Conceptul de franciză propus de către Carrefour România permite partenerului care are o afacere de familie (1-3 magazine) sau o rețea de magazine să păstreze, să administreze și să își dezvolte această afacere. Afacerea este în continuare condusă de către proprietarul acesteia care este asistat în gestionarea magazinului de către Carrefour România. Scopul Carrefour este acela de a menține specificitatea fiecărui comerț de proximitate, respectând rezultatul anilor de experiență a partenerilor săi și adăugând elementele Express și Contact distinctive pentru a întări și dezvolta ceea ce există deja. Nu creăm m² noi de comerț de proximitate modern care să asfixieze comerțul deja existent, ci sprijinim ceea ce exista deja.
Conceptul de franciză propus de către Carrefour România permite partenerului care are o afacere de familie (1-3 magazine) sau o reţea de magazine să păstreze, să administreze şi să îşi dezvolte această afacere. Afacerea este în continuare condusă de către proprietarul acesteia care este asistat în gestionarea magazinului de către Carrefour România.
După trei ani în care au deschis numai supermarketuri şi magazine de proximitate, francezii de la Carrefour deschid, miercuri, hipermarketul cu numărul nouă din Capitală, în noul centru comercial Vulcan Value Center.