Peste 600.000 de turiști la Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia. Cel puțin aceasta este ultima estimare publicată în presa internațională. Între aceștia, s-au strâns „câteva zeci de români, nu mai mult de 100“, care au plecat prin agențiile de turism. „O cifră deloc exagerată“, spun turoperatorii. Se putea și mai bine. 

Lucrurile ar fi stat cu totul diferit dacă s-ar fi calificat și România, așteptările turoperatorilor fiind de peste 1.000 de turiști români. „Agențiile ar fi venit cu oferte speciale, în contextul în care Brazilia este o destinație foarte scumpă, mai ales în această perioadă“, spune Traian Bădulescu, consultant în turism. Cu alte cuvinte, bugetul pentru o călătorie de acest gen ajunge la câteva mii de euro pentru o persoană: numai drumul până acolo costă mai mult de 1.000 euro (n.r.- echivalentul în dolari). Iar, tarifele la hoteluri și la restaurante sunt, în multe cazuri, duble față de o perioadă obișnuită. 

„Cel puțin șapte nopți“

„Cele mai multe solicitări din partea turiștilor au fost pentru meciurile din semifinale și finalele Campionatului Mondial de anul acesta. Majoritatea pachetelor de servicii oferite includ cel puțin șapte nopți de cazare, cu mic dejun la hoteluri de patru și cinci stele, biletele de avion, transferurile de la aeroport la hotel și retur, transferul la stadion pentru meciuri, dar și excursii și vizite la Corcovado, la statuia lui Isus. Valoarea medie a unui pachet de acest tip se încadrează între 7.500 și 9.000 euro de persoană“, spune Mădălina Grosu , product manager Happy Tour Group. Potrivit acesteia, au fost și clienți care au ales să folosească această ocazie pentru a cunoaște mai bine Brazilia ca destinație turistică, optând pentru circuite de două până la trei săptămâni. În acest caz, costul unui pachet de servicii poate ajunge la 15.000 euro de persoană.

Oricum ar fi, agențiile locale care vând această destinație au avut creșteri comparativ cu anii anteriori. „În 2014, am observat o creștere a cererii pentru Brazilia, așa cum era de așteptat. Rezervările noastre pentru această destinație, în perioada iunie-iulie, au crescut cu 25% comparativ cu perioada similară a anului trecut“, spune și Alexandru Negrilă – director Jeka Turism. Ca și în cazul Happy Tour, cei mai mulți au cumpărat sejururi de șapte-zece zile, aceasta fiind, de altfel, o perioadă standard de ședere pentru Brazilia. „Trebuie luat în calcul zborul extrem de lung, de 12-13 ore, cu escală. Cea mai scumpă vacanță pe care am vândut-o pentru Brazilia a fost de aproximativ 4.000 de euro, pentru cazare, transport și transferuri. Tariful nu a inclus biletele la meciurile de fotbal“, punctează directorul Jeka Turism. Grosso modo, turneul final al Cupei Mondiale de Fotbal din Brazilia va genera venituri de 4,5 miliarde de dolari, potrivit secretarului general al FIFA, Jerome Valcke, citat de presa internațională.

„Există, totuși, şi costurile pentru Mondial, circa 2 miliarde de dolari, dintre care aproape un miliard a fost injectat direct în Brazilia“, a spus oficialul la Sao Paulo, înaintea meciului de deschidere din 12 iunie.

De altfel, în urmă cu câteva zile, FIFA anunţase  că a vândut deja aproape trei milioane de bilete din cele 3,10 milioane disponibile pentru cele 64 de meciuri.

 

Cea mai scumpă vacanță pe care am vândut-o pentru Brazilia a fost de aproximativ 4.000 de euro, pentru cazare, transport și transferuri. Tariful nu a inclus biletele la meciurile de fotbal.
Alexandru Negrilă, director Jeka Turism

 

 600.000 de turiști se estimează că vor sosi pentru Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia, în perioada 12 iunie–13 iulie

 

Înainte cu câteva zile de începerea campionatului, presa internațională anunța că s-au vândut aproape trei milioane de bilete

1,36 milioane de bilete au fost vândute brazilienilor

196.838 de bilete au fost cumpărate de suporteri din SUA

61.021 de bilete au mers în Argentina

58.778 de bilete au cumpărat englezii

34.865 de bilete s-au dus în Franța