Pentru a ocoli centrele orașelor Comarnic și Bușteni, oficialii CNADNR scot la mezat două variante ocolitoare în lungime totală de aproximativ șase km. Potrivit informațiilor obținute de revista Capital, varianta de ocolire Comarnic a fost împărțit în două obiective. Prima secțiune implică construcția de aproximativ a circa 2,8 km de drum național, paralel cu DN1, dar de cealalată partea a căii ferate.

 

Al doilea proiect include construcția a două pasaje inferioare pe varianta de ocolire Comarnic la magistrala CF 300 și DN 1. Oficialii CNADNR ne-au declarat că pentru primul obiectiv s-a obținut avizele Consiliilor Tehnico-Economice din cadrul CNADNR și MT.

 

„În luna iulie a fost predat studiul de fezabilitate în forma finală. Se așteaptă validarea documentației de către Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice pentru demararea procedurii de achiziție publică aferentă lucrărilor de execuție. Proiectarea durează 3 luni, lucrările vor dura aproximativ 4 luni.

 

Lucrările vor avea o garanție de 24 de luni. Cei aproximativ 3 km de centură, fără pasaje, costă 27,49 milioane de lei cu TVA din care construcția și montajul vor costa circa 25,85 milioane de lei cu TVA”, conform datelor furnizate de CNADNR. Pentru a ocoli centrul orașului Comarnic, specialiștii CNADNR ne-au explicat că se folosește un drum industrial.

Construcția unui km din centura Bușteni este estimat la 20,8 milioane de lei

Centura orașului Bușteni, în lungime de aproximativ 3 km, urmează să fie scoasă la mezat până la sfârșitul acestui an. Varianta de ocolire Bușteni a fost împărțită în două obiective, primul km de șosea este estimat la aproximativ 20,8 milioane de lei.

 

„Se așteaptă validarea documentației de către ANRMAP pentru demararea procedurii de achiziție publică aferentă lucrărilor de execuție. Primul obiectiv, respectiv construcția unui km de șosea este evaluat la circa 22 milioane de lei cu TVA, din care construcția și montajul sunt estimate la 20,8 milioane de lei cu TVA. Proiectarea durează trei luni, lucrările aproximativ șase luni, iar garanția este de 24 de luni”, ne-au explicat specialiștii CNADNR. Pentru restul de 2 km din centura Bușteni, CNADNR așteaptă avizul Consiliului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor. Lucrările variantei de ocolire Bușteni încep în apropiere de fosta fabrică de hârtie, iar orașul va fi ocolit pe la est.