Cum ar arăta companiile fără departamente speciale de marketing, comunicare și relații publice? Practic existența lor ar fi necunoscută publicului larg, spun experții. Ei bine, nu trebuie să fii specialist ca să înțelegi că, astăzi, nicio companie nu își mai permite să nu investească în oameni care să o ajute să se promoveze, să se vândă, să găsească parteneri și clienți și să-și crească profitul. Ba mai mult, jucătorii mari fie creează echipe atent selectate, coordonate de o persoană foarte capabilă, fie cumpără serviciile unei agenții care să le pună la punct promovarea. În acest număr, vă prezentăm managerii care au avut un rol cheie în cadrul companiilor pe care le reprezintă.
Gilda Lazăr – Director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova și Bulgaria
Este unul dintre cei mai vechi și cunoscuți specialiști în comunicare. De aproape două decenii conduce departamentul de Corporate Affairs și comunicare al JTI România, după ce s-a făcut remarcată în media, având o bogată experiență în jurnalism si comunicare. De asemenea, este profesor asociat la Facultatea de Litere a Universității București, unde susține cursuri de Corporate Affairs și Corporate Social Responsibility. În trecut, a fost reprezentant al „National Forum Foundation” pentru ECE și purtător de cuvânt al Ministerului Român al Afacerilor Externe. Absolventă a Facultății de Filologie, Gilda Lazăr a urmat și numeroase cursuri atât în țară cât și în străinătate. În cadrul JTI a coordonat și derulat o serie de programe și proiecte de amploare. “E nevoie să ne pese și să fim responsabili în permanență. Și, cu cât o companie este mai mare, cu atât trebuie să servească drept exemplu pentru mediul de business și să caute să îmbunătățească lumea în care trăim”, spune Gilda Lazăr.
Nina Brătfălean – Marketing Manager al BMW Group România
Unul dintre cei mai experimentați profesioniști din industria auto din România, cu o vastă experiență de lucru în managementul de brand, Nina Brătfălean a lucrat până în prezent cu mărci de prestigiu precum Porsche, Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT, Ford sau Mazda, dobândind experiență atât în managementul relațiilor cu clienții, cât și în marketing și comunicare pentru mărci auto premium, dezvoltând o adevărată pasiune pentru branding, comunicare și management încă de când a început facultatea. Licențiată în Administrarea Afacerilor, cu două diplome de Master – una în Comunicare Audio-Video și una în Marketing și Comunicare în Afaceri – și un Executive MBA la London Business School și Columbia Business School, actualul director de marketing al BMW Group România a susținut imaginea, marketingul și comunicarea mărcilor BMW și Mini asigurând anul trecut și succesul mărcii „i” a grupului bavarez dedicată vehiculelor electrice.
Carmen Căpitănescu, marketing manager, Media Galaxy
„Pentru a fi un specialist de marketing eficient și de succes ai nevoie în primul rând de o înțelegere profundă a pieței în care operezi, în special în contextul actual, în care lucrurile se mișcă cu o viteză nemaiîntâlnită”, spune Carmen Căpitănescu, marketing manager al Media Galaxy. Compania face parte din grupul Altex România şi are o reţea de 19 magazine de mare suprafaţă. Retailerul a desfăşurat mai multe campanii de marketing anul trecut dintre care se remarcă campania de Black Friday desfăşurată pe parcursul a 35 de zile, dar şi numeroasele lansări de jocuri organizate în magazinele Media Galaxy. Compania o organizat evenimente pentru multe titluri de gaming, dar şi pentru consola Nintendo Switch. O altă campanie este denumită “Zilele Gătitului Inteligent” derulată live pe Facebook prin care publicul poate învăţa secretele gătitului de la bucătari celebri.
Mihaela Păduroiu, Corporate PR Officer, departament Marketing RCS&RDS
RCS&RDS, cel mai mare furnizor de servicii de internet şi de televiziune prin cablu din România, a vut o comunicare minimală cu presa încă de la înfiinţare. Compania nu furniza informaţii financiare şi nu organiza conferinţe de presă. Lucrurile s-au schimbat în ultimii trei ani, iar responsabil pe comunicare a fost numită Mihaela Păduroiu. Aceasta s-a alăturat RCS&RDS după ce timp de şapte ani s-a ocupat de dezvoltarea şi implementarea proiectelor de responsabilitate socială la Romtelecom. Operatorul telecom a devenit mult mai activ în comunicare cu accent pe segmentul de telefonie mobilă şi portabilitate, dar şi pe segmentul TV. Cable Communications Systems N.V, societatea mamă a RCS & RDS S.A, anunţat recent că se transformă în Digi Communications N.V şi se listează la Bursa de Valori București.
Dorian Dumitrescu – Country Communicator ArcelorMittal Galați
A absolvit Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Facultatea de Mecanică, inginerie, specializarea Cazane și Turbine. De mai bine de 11 ani face parte din echipa ArcelorMittal, ca director de comunicare. În prezent coordonează toate operațiunile de comunicare pentru România, unde grupul Arcelor are 5 unități de producție), Macedonia, Turcia și Grecia. Cariera anterioară de jurnalist, în care s-a remarcat cu premii de prestigiu, i-a fost de mare ajutor în desemnarea celui mai bun comunicator din cadrul întregului grup ArcelorMittal, în anul 2009. Anul trecut, Dorian Dumitrescu a coordonat programul de comunicare internă prin care managementul (CEO-ul) s-a întâlnit direct cu toți cei 6.500 de angajați, în grupuri mici. Proiectul a durat 3 luni pentru proiectare, alte 3 luni pentru realizare și circa 11 luni pentru derulare, iar efectele nu au întârziat să apară. Din cele 600 de idei diferite colectate de la angajați, 400 au fost sau sunt în curs de implementare.
Angelica Barbu- Manager PR, Brand și Marketing CEZ România
S-a alăturat grupului ceh din România în urmă cu 11 ani, pe pozitia de specialist în comunicare. În doar câțiva ani a devenit șef birou PR și Brand, iar din 2014 deține funcția de Manager PR, Brand si Marketing, unificând astfel toate activitățile de comunicare externă ale Grupului CEZ în Romania. De-a lungul celor aproape 11 ani a activat în toate sectoarele de activitate, inclusiv comunicare internă și CSR. Cea mai mare provocare pentru Angelica Barbu a fost construirea identității de brand a grupului, astăzi CEZ fiind prezent pe piața românească cu 8 companii, fiecare cu profil diferit de activitate. În ultimii doi ani a construit și derulat compania de brand “Energia vine de la oameni”, una dintre cele mai cunoscute campanii derulate de companiile de electricitate din România. Mai mult, în acest moment, CEZ este singura companie de energie din România care folosește un portofoliu complet de social media pe piața locală (Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram) cu nivelul cel mai ridicat de „responsiveness”, reușita aparținându-i Angelicăi Barbu și departamentului pe care îl conduce.
Mirel Dediu – Corporate PR/Communications, Marketing & PR Mercedes-Benz Romania
Absolvent al Facultății de Științe Politice din cadrul Universității București, Mirel Dediu a lucrat mai întâi într-o agenție de relații publice. Din ianuarie 2013, s-a alăturat echipei Mercedes-Benz din România, unde are în grijă imaginea, marketingul și comunicarea pentru mărcile Mercedes-Benz, smart, Mercedes-AMG. Pasionat de călătorii, călărie și înot, șeful marketingului și comunicării diviziei „ Cars” a avut în grijă campanii precum She’s Mercedes – pentru promovarea femeilor ambițioase, Unplugged Artists – dedicată mașinilor electrice și hibride, precum și susținerea TIFF, unde Mercedes-Benz este mașina oficială. O altă campanie este cea dedicată MercedesTrophy România, ediția locală a unui turneu internațional de golf, sport aliniat cu valorile mărcii germane. La finalul anului 2016, Mercedes-Benz a marcat o dublă premieră pentru comunicarea la nivel local, prin derularea primei sale campanii de brand în România și, bazat pe aceasta, a primului show online al Mercedes-Benz România. Intitulată „Pe urmele celor mai buni” campania continuă si în 2017.
Maria Stancu – Director de Marketing și Dezvoltare KPMG Romania
Este un model de fidelitate față de firma la care lucrează. Și-a început activitatea la KPMG în 1992. Maria Stancu a jucat un rol esențial în dezvoltarea companiei, care în acest moment numără peste 800 de angajați în țara noastră. „De la începutul anilor ‘90, a jucat un rol esențial în dezvoltarea imaginii KPMG în România. Sub conducerea sa, echipa de marketing a direcționat compania noastră către noi clienți și noi industrii și ne-a promovat imaginea în cadrul comunității de business”. Astfel o caracterizează oficialii firmei la care activează de peste un sfert de secol. Înainte de a se alătura echipei KPMG, Maria a studiat economie, finanțe, contabilitate și jurnalism economic la Academia de Științe Economice din București. La mijlocul anilor ‘90, Maria Stancu s-a implicat în reforma contabilității. De asemenea, a coordonat numeroase programe PHARE. Este membru în European Association of Communication Directors (Asociația Europeană a Directorilor de Comunicare), cu sediul central la Bruxelles.
Simona Panait – Manager Marketing și Comunicare Samsung
Coordonează strategia de marketing și comunicare din Europa de Sud Est (România, Ungaria și Bulgaria) a Samsung, începând cu anul trecut. Simona Panait este responsabilă și de lansările de flaghsip-uri pe piețele din regiune, precum și de campaniile de brand. Și-a început cariera în 2000, la Coca-Cola HBC România și a ocupat, de-a lungul timpului, mai multe roluri în diverse departamente de marketing și comercial. Anul trecut, în luna septembrie, grupul sud-coreean anunța, în mod oficial, că a decis să oprească vânzările de smartphoneuri Galaxy Note 7 și că va furniza noi dispozitive pentru cele vândute deja, după descoperirea unor probleme la bateria telefonului. La noi, spun surse din piață, compania a vândut sub 500 de unități de Note 7.
Mihnea Anastasiu – Media Relations Manager al PwC România
Absolvent al Universităţii Bucureşti, specializarea Relaţii Internaţionale, şi-a început cariera în presa economică la Ziarul Financiar în 2005. De-a lungul timpului a mai lucrat la televiziunea The Money Channel, precum şi la ediţia românească a revistei americane BusinessWeek. În 2009, a făcut trecerea către activitatea de comunicare devenind Account Manager la Image PR. În același an s-a alăturat PwC. De-a lungul timpului, Mihnea Anastasiu a coordonat echipele PwC care au organizat zeci de evenimente de afaceri, evenimente interne și conferinţe de presă. Pentru el, 2016 a venit cu o mare provocare: compania a împlinit 25 de ani de prezență pe piața românească. Pentru a marca acest moment, PwC a derulat anul trecut o campanie media care a reliefat contribuției firmei de-a lungul anilor la dezvoltarea mediului de afaceri din România și la formarea specialiștilor din domeniul financiar.