Potrivit raportului Indexul Lactatelor, atât producătorii de pe pieţele de lactate mature cât şi cei din pieţele emergente trebuie să stabilească un echilibru atent între cerere şi ofertă, pentru a-şi asigura un succes sustenabil în afaceri.
Creşterea cererii se va datora înmulţirii populaţiei, prosperităţii şi urbanizării în Africa, Asia şi America Latină. Cu toate acestea, cererea şi oferta de lapte se află într-un dezechilibru la nivel mondial, iar cererea din ce în ce mai mare din pieţele emergente nu va putea fi susţinută din producţia internă, în vreme ce pieţele de lactate dezvoltate care produc un surplus de lapte se confruntă cu provocări privind concurenţa pentru exporturi şi un consum intern în scădere.
Până la finalul anului, piaţa laptelui procesat din România va creşte cu 3,2%, faţă de 2013.
Conform datelor publicate de o companie de cercetare a pieţei, categoria totală de lapte simplu continuă tendinţa de scădere în 2014, aspect determinat de reducerea volumelor mari de lapte neprocesat. Deşi laptele pasteurizat deţine volume considerabil mai mari în cadrul categoriei de lapte procesat, se aşteaptă o creştere mai mare în cazul laptelui UHT (ultrapasteurizat), cu un procentaj dublu faţă de creşterea înregistrată de laptele pasteurizat.
Unul dintre principalii factori care contribuie la dezvoltarea segmentului de lapte UHT rămâne în continuare laptele distribuit în programul 'Laptele şi cornul', care reprezintă aproximativ 45% din volumele totale. În acelaşi timp, laptele UHT sub marca de producător este estimat să crească cu aproximativ 16%, de la 24% în categorie în 2013, la aproape 27% în 2014.
Categoria de lapte pasteurizat este estimată, de asemenea, să crească, până la finele anului 2014, cu aproximativ 2%, faţă de anul trecut. Volumele cele mai mari rămân în laptele la ambalaj de carton, cu o cota de circa 74% din totalul laptelui pasteurizat, în creştere volumică de 5%, faţă de 2013.AGERPRES