Realizarea unei legături feroviare între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni este una dintre obligaţiile asumate de România pentru a putea găzdui patru partide de fotbal la Euro 2020, iar ministrul transporturilor, Lucian Şova, a spus că la acest proiect ar putea participa inclusiv angajaţi din CFR. „Nu concep ca până în 2020, la Campionatul European, să nu existe legătură pe cale ferată între Otopeni şi Bucureşti. Am cerut Companiei de Infrastructură să privească cu atenţie la posibilitatea ca totuşi in extremis să poată interveni cu resurse proprii în dezvoltarea şantierului şi atingerea acestui obiectiv”, a declarat Lucian Şova la RRA.
Modernizarea liniei de tren dintre Gara de Nord şi Otopeni costă peste 90 de milioane de euro, din fonduri europene, şi constă în electrificarea traseului şi construirea a încă doi kilometri de linie până la aeroport. În prezent, o călătorie de doar 35 de kilometri între Gara de Nord şi aeroport cu Săgeata Albastră durează circa 70 de minute. Călătorii sunt transportaţi cu microbuze pe ultimii kilometri până la Otopeni. (RADOR)