În data de 27 iulie, oficialii Ministerului Transporturilor și companiei CFR SA au semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru reabilitarea secțiunii de cale ferată de la kilometrul 614 Bârzava până la Ilteu. Mai exact, asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, pe secţiunile de cale ferată km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b), are un termen de trei ani pentru executarea lucrărilor de modenizarea a infrastructurii feroviare, electrificare – energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR). Lucrările de reabilitare a celor 78 km de cale ferată sunt finanţate din bani europeni (85%) şi fonduri de la buget (15%).
„În 27 iulie 2019 trebuie predat acest proiect, șefii de proiect au demarat procedurile pentru organizarea de șantier. Vor exista baze importante, a început achiziția de materiale de construcție, se aduc utilaje și mașini. În funcție de terenul expropiat, muncitorii se apucă de lucru, se oprește curentul și încep să dărâme tot“, ne-au declarat reprezentanţii asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL.
Sute de angajați pentru cele două proiecte
Odată cu semnarea ordinului de începere a lucrărilor pentru reabilitarea secţiunilor de cale ferată km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b), asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL a început o campanie de recrutare muncitori.
„Avem nevoie de sute de muncitori pentru modernizarea celor aproximativ 78 km de cale ferată în zona Arad-Simeria“, ne-au precizat, reprezentanţii asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, câştigătorii lucrărilor de modernizare a secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b).
Proiecte de modernizare cale ferată derulate de CFR SA
În acest an, oficialii Ministerului Transporturilor și CFR SA vor inaugura mai multe proiecte de modernizare a căii ferate. Cele mai avansate lucrări sunt pentru modernizarea podurilor de cale ferată peste Dunăre. În 2014, pe linia Bucureşti – Constanţa, la km 152+149 şi km 165+817, specialiștii CFR SA a decis ca podurile dunărene să fie reabilitate. În 2017, oficialii CFR SA urmează să recepţioneze lucrările de modernizare a podurilor de cale ferată peste Dunăre, proiect în valoare de circa 122 milioane lei. Lucrările de modernizare a podurilor dunărene sunt realizate de asocierea Arcada-Metabet CF.
Tot în următoarele luni, CFR SA anunţă finalizarea lucrărilor de construcţii şi instalaţii pe tronsonul Sighişoara – Simeria, secţiunea Micăsasa – Coşlariu. Lucrările de modernizare a lotului Micăsasa – Coşlariu sunt realizate de Aktor Tehnical Societe Anonyme-Arcada Company. Lucrările de reabilitare cale ferată şi instalaţii pe tronsonul Vinţu de Jos-Coşlariu, în valoare de 766,924 milioane lei, realizate de Impressa Pizzarotti &CS.p.A, ar putea fi finalizate tot sfârşitul acestui an. Un alt proiect aşteptat a se finaliza în acest an este cel privind lucrările de construcţii şi instalaţii pe secţiunea Aţel – Sighişoara.