„Întreaga suprafață de mișcare este inclusă într-un program de urmărire specială. Pe ambele piste se efectuează lucrări periodice de întreținere și reparații curente. Astfel, în a doua jumătate a anului 2016 s-au efectuat lucrări de reparații curente la stratul de uzură al pistei de decolare aterizare nr. 1 (08R-26L) pe o suprafață de 40.800 mp, urmând ca, în cursul lunilor iulie-august a.c., să se efecteaze lucrări similare pe alți 38.000 mp”, conform conducerii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.
În prezent, a doua pistă de decolare-aterizare este funcţională doar pe o lungime de 2.200 metri, încă din 15 august 2015, ca urmare a respingerii recepției lucrărilor efectuate pe prima treime a acesteia. “În perioada imediat următoare se va efectua o evaluare a acestor suprafețe, în vederea operaționalizării și redeschiderii pistei pe întreaga sa lungime (3.500m). În trimestrul al doilea din anul 2017, pe suprafața de mișcare s-au efectuat lucrări constând în așternere de covor asfaltic pe căi de rulare și platforme, totalizând 15.800 mp. Totodată, au fost înlocuite dale de beton la căile de rulare și platforme, pe o suprafață totală de 1.900 mp, alți 825 mp fiind în lucru.
Conducerea CNAB a anunţat că s-a reuşit obţinerea aprobării indicatorilor tehnico-economici pentru extinderea către nord a platformei 1, cu patru poziții de parcare aeronave și s-a parcurs etapa de întocmire a proiectului tehnic, urmând etapa de contractare și execuție a lucrărilor.