Valoarea este menționată în raportul „Mediul concurenţial românesc – evoluţii în sectoare esenţiale” 2015, prezentat astăzi în cadrul conferinței „Concurenţa în sectoare esenţiale ale economiei româneşti”.
“În cazurile în care s-a putut restabili concurența efectivă pe piață, în mod rapid și eficient, autoritatea de concurență a utilizat instrumentul acceptării angajamentelor. Respectarea acestora este atent monitorizată, iar încălcarea atrage după sine sancționarea, așa cum s-a întâmplat, pentru prima dată, în 2014, în cazul cartelelor telefonice prepay și în cel al comercializării drepturilor de transmisie a evenimentelor fotbalistice”, se arată în raport.
Cea mai mare amendă aplicată anul trecut a fost cea legată de lanţurile de magazine care comercializau alimente, anunța, la începutul anului, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu. O altă amendă substanţială a fost aplicată împotriva agenţiilor de publicitate. “Şi una mare, tot de trei milioane de euro, împotriva unor companii care s-au înţeles pentru trucarea unor licitaţii la Romgaz", mai spunea, la începutul anului, preşedintele Consiliului Concurenţei.
În prima parte a acestui an, activitatea autorității de concurență a cunoscut o intensificare semnificativă din perspectiva investigării posibilelor încălcări ale Legii concurenței, comparativ cu perioade similare din anii precedenți. Au fost deschise 9 astfel investigații, de trei ori mai multe comparativ cu primul semestru al anului trecut.