„Consiliul Concurenţei a evaluat operaţiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilităţii acesteia cu un mediu concurenţial normal, constatându-se că operaţiunea de concentrare economică nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei pe piaţa serviciilor de închiriere a proprietăţilor imobiliare cu destinaţie comercială din cadrul marilor centre comerciale“, se arată într-un comunicat al instituţiei.
La sfârşitul lunii trecute, NEPI a preluat controlul, prin intermediul NE Property Cooperatief U.A. şi Ingen Europe B.V., asupra Floreasca City Center SRL, societate în patrimoniul căreia se află mallul de lângă staţia de metrou Aurel Vlaicu.
Compania de consultanţă imobiliară JLL, care a reprezentat vânzătorul, a catalogat această tranzacţie drept cea mai mare achiziţie a unui singur activ imobiliar realizată vreodată în Bucureşti şi a doua ca mărime din România.
NEPI a anunţat că va plăti mallul în numerar din fonduri proprii şi va rambursa împrumutul de 95 mil. euro acordat dezvoltatorilor de către Raiffeisen Bank.
Raiffeisen evolution, dezvoltatorul şi proprietarul Promenada, a investit peste 130 mil. euro în acest proiect. Încă din ziua deschiderii, şeful companiei anunţa că proprietatea este de vânzare.
„În mod normal, pentru a optimiza profitul pentru vânzare trebuie să păstrezi mallul în portofoliu doi până la trei ani. Abia atunci poţi să faci calcule pe veniturile din chirii. Avem oferte şi de la investitori care sunt deja prezenţi pe piaţa românească, dar nu vindem în următoarele luni. Nu vă pot spune de la cine am primit oferta, doar că este o ofertă foarte specială. Vom vinde la un yield (randament investiţional n.red.) în jur de 7%, iar acum nu este perioada potrivită pentru a vinde cu 7%. Nu este nerealist un yield de circa 7%, pentru că s-au încheiat tranzacţii cu centre comerciale similare în Varşovia pentru yielduri de sub 6%“, declara în octombrie anul trecut pentru Capital Markus Neurauter, managing director Raiffeisen evolution.
În primul an de funcţionare, proprietarii au încasat din chirii circa 10 mil. euro, iar retailerii au realizat vânzări de peste 80 mil. euro.
Construcţia este realizată pe şase niveluri. Primele două etaje subterane sunt destinate parcării, iar restul de patru niveluri (din demisol şi până în etajul doi) găzduiesc zona comercială cu o suprafaţă închiriabilă de 38.209 mp. În total, Promenada dispune de 1.300 de locuri de parcare. Proiectul este în concurenţă directă cu Băneasa Shopping City, centrul comercial aflat în proprietatea omului de afaceri Gabriel Popoviciu, care până acum a dominat zona de nord a Bucureştiului.