Mazda a înregistrat performanţe pe toate pieţele, în multe cazuri cu procente semnificativ mai mari, raportând creşteri de două cifre în trei din fiecare patru ţări. Regiunea nordică a fost foarte robustă, cu o creştere de 59% a vânzărilor în 2013 comparativ cu 2012. În Norvegia vânzările practic s-au dublat, în timp ce în Polonia creşterea a fost de 73%, în Portugalia de 44%, în Ungaria de 41%, iar în Republica Cehă şi Slovacia de 38%. În ceea ce priveşte cele 5 pieţe mari din Europa, vânzările Mazda în Germania au crescut cu 11% în 2013 comparativ cu 2012, cu 19% în Marea Britanie, 18% în Franţa, 32% în Spania şi 7% în Italia. Numărul total de unităţi vândute în Europa în 2013 a depăşit 150.000. Prin urmare, cota de piaţă a companiei a crescut la 1.2%, în creştere cu două zecimi comparativ cu 2012.
În România, Mazda înregistrat o majorare a vânzărilor cu 38%
Cifrele de mai sus sunt rezultatul popularităţii din ce în ce mai mari a noii generaţii de modele Mazda. Cifra de afaceri în Europa în cazul modelului Mazda CX-5, SUV compact lansat în 2012, a crescut cu 92% în 2013 faţă de 2012, cu 51.393 de unităţi vândute, în timp ce Mazda6, introdusă la începutul lui 2013, a raportat vânzări de 32.563 de unităţi, mai mari cu 71%.
Provocând convenţionalul pentru a face lucrurile mai bune, compania a introdus o formulă revoluţionară pentru maşinile mass market, care nu face compromisuri. Cu designul KODO – Sufletul mişcării şi tehnologia SKYACTIV, noua generaţie Mazda combină aspectul impresionant şi performanţele deosebite cu economia de combustibil de top, siguranţa, accesibilitatea şi, desigur, placerea de a conduce, cel mai bine exemplificată de legendarul roadster MX-5.
Vânzările Mazda au crescut constant în 2013, înregistrând o majorare de 36% în trimestrul 4 comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012, ca urmare a lansarii noii Mazda3. Mazda va susţine acest ritm de creştere şi în 2014, având în vedere sosirea unei noi generaţii de modele şi îmbunătăţirea condiţiilor de piaţă în Europa.
“Am avut un an fantastic la Mazda în ciuda unei pieţe dificile în Europa, un success datorat produselor excepţionale”, a declarat Philip Waring, COO Mazda Motor Europe. “Acest momentum se va păstra prin continuarea introducerii noii Mazda3 în showroom-uri şi datorită creşterii popularităţii întregii game de modele”.