Mobilitate ecologică şi economică prin electrificare

În drumul către conducerea complet electrică, Bosch oferă soluţii majore prin modelele hibrid „mild”, „strong” şi „plug-in”, precum şi cu propulsie pur electrică. Gama inovaţiilor Bosch din 2013 cuprinde sistemul pentru hibrizii plug-in care poate reduce emisiile de CO2 cu 65 de procente. În 2014, componentele pentru electrificarea sistemului de propulsie vor fi produse în serie la Bosch în cadrul a 30 de proiecte. „Prin intermediul acestor proiecte câştigăm experienţă în aducerea pe piaţă, pentru publicul larg, a sistemelor de propulsie electrică rentabile, de înaltă performanţă", a afirmat Scheider. „Pas cu pas vom ajunge la electromobilitatea completă.”

Acumulatorii rămân tehnologia cheie care permite electrificarea suplimentară a autovehiculelor. Bosch urmăreşte să înjumătăţească costurile acumulatorilor litiu-ion, dublând în acelaşi timp densitatea energetică până la sfârşitul acestui deceniu, în primul rând prin intermediul unei tehnologii de comandă de înaltă precizie a acumulatorilor, precum şi prin tehnologia inovatoare a materialelor şi electrochimică. Pentru a accelera ritmul acestor dezvoltări, Bosch a semnat recent un act de înfiinţare a unei societăţi mixte împreună cu companiile japoneze GS Yuasa şi Mitsubishi Corporation.

Funcţiile de conducere autonomă sporesc siguranţa şi confortul

Bosch oferă deja un număr din ce în ce mai mare de funcţii de asistenţă la conducere şi de siguranţă. „Credem că o conducere autonomă ne va ajuta să ne realizăm viziunea conducerii în siguranţă şi fără accidente. Rănirile vor fi de domeniul trecutului şi, în mod ideal, nu ar trebui să existe deloc accidente”, spune Scheider. Peste 90 la sută din accidentele din întreaga lume sunt cauzate de erori umane. Produsele Bosch contribuie deja la reducerea semnificativă a acestor numere.

Sistemele de asistenţă la conducere precum tempomatul adaptiv ACC au ajutat deja la decongestionarea traficului în 2013. În 2014, Bosch va lansa un asistent pentru blocajele din trafic care permite autovehiculelor să menţină o distanţă corespunzătoare faţă de celelalte autovehicule, prin reglarea vitezei acestora în funcţie de nivelurile de congestionare, şi care le menţine pe banda de circulaţie prin intermediul intervenţiilor de direcţie. Bosch planifică să dezvolte funcţii de conducere autonomă din ce în ce mai complexe înainte de a se concentra pe o experienţă de conducere complet autonomă în următorul deceniu.

Conducere interconectată: autovehicule conectate cu mediul din jur

O condiţie importantă pentru automatizarea completă a autovehiculelor este reprezentată de conducerea interconectată. Bosch pune accentul pe conectivitatea car-to-cloud, prin care autovehiculele îşi vor menţine constant conexiunile la reţelele de date mobile de mare viteză. Până în 2025, Bosch se aşteaptă ca aproape orice autovehicul nou vândut în întreaga lume să fie capabil de aceste performanţe.

Conectivitatea la bord face condusul sigur şi confortabil. Bosch a dezvoltat „mySpin”, un sistem nou care integrează aplicaţiile pentru smartphone-uri în afişajul autovehiculului, exact aşa cum apar pe telefon. Acesta le permite şoferilor să le acţioneze în siguranţă şi cu uşurinţă în timpul conducerii. „Aceste inovaţii vor fi atractive pentru şoferii care apreciază conexiunile mobile de internet. În plus, ajută la prevenirea accidentelor”, a declarat Scheider.

Rețeaua globală de inovare Bosch s-a extins şi la Cluj

Bosch pune un mare accent pe forţa sa de inovaţie şi pe dezvoltarea continuă a rețelei sale globale de ingineri care lucrează în cercetare şi dezvoltare. În acest context, alături de alte domenii de cercetare și dezvoltare, Bosch a început anul trecut, la Cluj, desfăşurarea de  activități de cercetare şi dezvoltare legate de sistemele de asistenţă pentru conducătorii auto (DAS – Driver Assistance Systems). Printre altele, în 2014, inginerii români se vor axa pe dezvoltarea unor algoritmi de procesare a imaginilor şi de viziune artificială, folosind cele mai noi tehnologii bazate pe imagini stereo.

În viitor sunt așteptate creșteri semnificative ale sectorului sistemelor de asistenţă pentru conducătorii auto. Astfel, Bosch dezvoltă din ce în ce mai multe funcționalităţi de conducere autonomă şi semiautonomă, precum şi funcţionalităţi de siguranță cum ar fi AEB (AEB- frânarea automată de urgenţă).

Impulsurile adiționale pentru pătrunderea pe piaţă a sistemelor de asistență a conducătorilor auto (DAS) apar şi datorită standardelor de siguranţă tot mai ridicate solicitate de Comisia Europeană şi de organizația de protecție a consumatorilor EuroNCAP (European New Car Assessment Programme). Astfel, începând din 2014, pentru a primi punctajul maxim de cinci stele, cele mai multe autovehicule noi vor trebui echipate cu sisteme de asistenţă pentru şoferi.