În urmă cu două săptămâni, ministrul transporturilor, alături de reprezentanți ai instituției pe care o coordonează și ai companiilor din subordine, s-au întâlnit cu reprezentanții AECOM pentru a analiza stadiul Master Planului General de Transporturi. La acea dată (18 martie – n.r.), Șova declara că "Obiectivul Master Planului General de Transporturi este de a constitui o bază strategică și coerentă pentru programarea investițiilor în domeniul transporturilor. În acest sens, trebuie să depunem un efort comun, astfel încât proiectele tuturor beneficiarilor să se regăsească în Master Plan. Acesta din urmă trebuie să respecte metodologia recomandată de Comisia Europeană și normele privind finanțarea și, totodată, prioritizarea proiectelor se va face în corelare cu politicile naționale”.
Astfel, el a solicitat un efort susținut atât din partea reprezentanților ministerului și a companiilor din subordine, cât și din partea consultanților, pentru actualizarea și soluționarea tuturor aspectelor ce țin de livrarea la termen a proiectului.
"Al doilea document pe care l-am semnat după ce am preluat mandatul a fost un ordin de reorganizare a Masterplanului. Am numit câte un responsabil pentru fiecare segment de transport. La momentul în care am intrat în minister, Masterplanul de Transport era în aer şi încercăm să-l finalizăm până pe 15 aprilie 2014. Până vineri (28 martie 2014, n.r.) se făcuse analiză în proporţie de 70%. Nici nu ar fi putut să fie gata, pentru că Ramona Mănescu a semnat o prelungire a termenului de realizare a Masterplanului. Data de 15 aprilie este un termen discutat cu cei de la AECOM. Responsabil direct de Masterplan este domnul Boloş şi avem la dispoziţie toate resursele", a spus Şova.
În vara anului trecut, atunci când Ramona Mănescu a preluat funcția de ministru al transporturilor, capital.ro arată cinci provocări pentru noul ministru. Cel mai important obiectiv era și a rămas în continuare, chiar dacă la conducerea ministerului a ajuns Dan Șova realizarea Master Planului General de Transport.
Citiți mai jos ce scria capital la 1 septembrie 2013
Cel mai important obiectiv, după părerea specialiştilor, este elaborarea Master Planului de Transport. Acesta este considerat prioritatea numărul 1 a ministrului, ţinând cont că ne aflăm în prag de intrare în noul calendar financiar 2014-2020, iar fondurile europene nu pot fi atrase fără un astfel de document. Ştefan Roşeanu, fost director general al CFR Călători, susţine că master planul trebuie să urmărească dezvoltarea infrastructurii la nivel naţional, concentrată pe 3 paliere: de interes naţional şi european, de interes naţional sau interregional şi de interes regional. „Un master plan în care sunt enumerate cele 30 de proiecte este doar apă de ploaie“, spune Roşeanu. De altfel, la finele lunii iulie, chiar şi şeful statului, Traian Băsescu, trăgea un semnal de alarmă referitor la lipsa acestui document: „Guvernul arată că nu a învăţat lecţiile din ce s-a întâmplat din 2007 – 2013. Oamenii ăştia nu ştiu ce fel de acţiuni pot fi finanţate cu bani europeni“.
Articolul integral poate fi găsit aici: Cinci provocări pentru noul ministru al transporturilor
La începutul lunii februarie, Ramona Mănescu, declara într-un interviu acordat Capital, cu câteva zile înainte să fie înlocuită din funcție că "În contractul inițial, încheiat în 2009 sau 2010, era stabilit ca termen luna februarie. Pentru că au lucrat un pic mai greoi la început, – noi efectiv am început să lucrăm mai în forță la acest proiect din luna august 2013 -, de comun acord cu CE, Aecom a fost lăsat să termine Master Planul până în aprilie, tocmai pentru a ne asigura că aceste proiecte sunt într-adevăr cele prioritare. Ministerul Transporturilor a prezentat inițial o listă de proiecte, multe dintre ele nerealiste, și atunci a fost nevoie să revină. Chiar săptămâna trecută am avut o discuție la CE și am întrebat «credeți că este bine să urgentăm?», iar răspunsul lor a fost foarte clar «noi nu vrem să faceți repede, vrem să faceți bine. Dacă vă grăbiți, s-ar putea să nu livrați proiecte de calitate. Respectați termenul de aprilie și noi vom fi mulțumiți».