Potrivit lui Roșu, BAAR va încerca să strângă relația cu Poliția, dar și cu Registrul Auto Român (RAR) în așa fel încât datele cuprinse în baza de date să fie cât mai complete.
În prezent, spune Roșu, apar unele situații când informațiile din CEDAM nu coprespund cu cele ale Direcției Permise (DRPCIV) sau cu cele al RAR.
” Am avut situații când am descoperit automobile declarate cu daună totală (epavă) care circulau încă pe străzile din România”, a exemplificat președintele BAAR.
În scopul de a evita astfel de situații , BAAR va încerca să perfecționeze nivelul de interconectare cu baza de date a DRPCIV, care are în unele cazuri informații mai exacte despre starea și istoricul mașinilor. De asemenea, BAAR a purtat discuții și cu RAR, în scopul de a evita situațiile în care pe străzi circulă mașini înregistrate ca fiind radiate sau mașini care au seriile de șasiu modificate.
Un alt proiect al BAAR este și introducerea în baza de date a informațiilor din zona CASCO, pentru a fi folosite la stabilirea prețurilor acestui tip de asigurare.
Biroul a anunțat și că va deschide un call center unde șoferii se vor putea informa cu privire la sistemul bonus-malus, dar vor putea și să facă reclamații.
Baza de date CEDAM este esențială pentru sectorul RCA. În funcție de informațiile cuprinse acolo, șoferii pot obține o reducere de până la 50% sau, după caz, pot fi penalizați cu până la 80% din tariful standard, în funcșie de numărul de accidente în care au fost implicați.
Și ASF, împreună cu RAR au anunțat lansarea unui proiect care va permite șoferilor să obțină informații despre automobile, prin intermediul unui SMS.
„Practic, printr-un sms transmis către Registrul Auto Român, cumpărătorii pot afla date despre istoricul de kilometri ai unui autovehicul, eventuale deficienţe avute în timp ale acestuia, precum şi informaţii generale despre daunele înregistrate de către acel autovehicul. Piaţa auto second hand din România a fost în ultimii ani subiectul unor dezbateri aprinse cu privire la falsificarea sau ascunderea unor informaţii relevante asupra uzurii sau stării tehnice a unui autovehicul. Autoritatea de Supraveghere Financiară, în limitele furnizării unor informaţii care se supun reglementărilor de protecţie a datelor, va sprijini acest proiect prin transmiterea de informaţii privind cazierul de daune al fiecărui autovehicul pentru care a fost deschis vreun dosar de daună.”, a transmis ASF.