„Reorganizarea administrativă se impune ca o necesitate, de altfel cunoscută de Primăria București încă de la prima prezentare publică a primei etape de elaborare a noului Plan Urbanistic General (PUG) – Dinamic. Împărțirea curentă administrativă este disfuncțională pentru acoperirea nevoilor Capitalei“, acuză arhitecții.
Specialiștii propun ca într-o fază intermediară din reorganizarea administrativă să se mențină Sectoarele din prezent, dar subîmpărțite în cartiere, pentru ca în etapa finală să se definească 26 de arondismente – 16 pe teritoriul Bucureștiului și zece arondismente de cooperare cu unitățile administrative învecinate.
Studiul de fundamentare al PUG-ului a identificat 70 de „cartiere“, care pot fi grupate regional în 16 sectoare administrative. Implementarea acestei soluții de reorganizare teritorială va optimiza sistemul de servicii publice (inclusiv de repartajare a acestora între Primăria Generală și Sectoare) bazată pe refacerea unității operaționale de gestiune teritorială după considerente istorice, funcționale și evolutive, dar și a potențialului local de dezvoltare, spun arhitecții bucureșteni. Avantajul reorganizării teritoriale poate aduce o mai bună gestiune a resurselor urbane și serviciilor publice, cu scopuri și obiective apropiate de nevoile utilizatorilor orașului.
CITIȚI ȘI Moment crucial pentru actul care decide viitorul Bucureştiului
„Reîmpărțirea operațională a Capitalei pe bază de cartiere ar conduce atât la o scară adecvată (mai amplă) de implementare a proiectelor urbane, cât și la o mai mare coerență în dezvoltare prin generarea unei identități specifice fiecărui cartier“, se mai precizează în raportul citat.
Arhitecții acuză Primăria Generală că, deși a anunțat în februarie 2017 că lucrează la Legea Capitalei, încă nu a prezentat opțiunile de îmbunătățire a performanței administrative.