Grupul a explicat că în raport cu principalii săi competitori (Carrefour, Colruyt, Aldi şi Lidl) subsidiara Delhaize Belgique se confruntă cu un handicap în materie de costuri structurale legate de condiţiile de muncă şi remuneraţie, estimând că diferenţa de costuri este una cuprinsă între 15% şi 30%.

De asemenea, Delhaize a informat că vrea să-şi întărească poziţia pe piaţa din Belgia prin investiţii de 450 milioane de euro pentru formarea de personal, logistică şi e-commerce.

'Măsurile propuse de Delhaize Belgique sunt indispensabile pentru a continua să vină în întâmpinarea dorinţei clienţilor şi să asigure viitorul activităţilor belgiene', a declarat directorul general Frans Muller.

În schimb, sindicatele s-au arătat scandalizate de aceste restructurări reamintind că angajaţii au făcut deja sacrificii importante în ultimii ani. 'Delhaize este o întreprindere profitabilă care spune că nu face faţă concurenţei dar nu spune niciun cuvânt despre strategia comercială', a declarat vice-preşedintele sindicatului SETCa, Myriam Delmée.

La sfârşitul anului trecut, Delhaize avea aproximativ 3.500 de magazine la nivel global. În România, Delhaize Group este prezent prin lanţul de supermarketuri Mega Image. Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România, cu o reţea ce cuprinde 271 de magazine în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe, sub mărcile Mega Image (160), Shop&Go (110) şi AB Cool Food (1).AGERPRES