În acest moment, reglementările europene permit constructorilor să ajusteze sistemele de control al emisiilor din motive de siguranță sau, mai exact, să monteze softuri care să comande ocolirea acestor sisteme atunci când, din diferite motive – printre care și încălzirea excesivă – este pusă în pericol funcționarea normală a motoarelor. După testarea a mai bine de 50 de modele, oficialii germani se îndoiesc că „astfel de sisteme sent pe deplin și exclusiv justificate de necesitatea protejării propulsorului”, a menționat ministrul german al transporturilor Alexander Dobrindt într-un document pregătit pentru o viitoare discuție cu reprezentanții Comisiei Europene.
Germania a luat deja primele măsuri în această direcție solicitând mărcilor germane să reducă marja de funcționare a acestor sisteme. Din același motiv există în prezent tensiuni între autoritățile germane și cele italiene în urma unei solicitări similare trimise de nemți către Fiat.
În plus, Dobrindt dorește ca producătorii să fie obligați ca, în cazul extrem al utilizării unor sisteme de „ocolire” a senzorilor de detectare a emisiilor, să dezvăluie cu exactitate modul de funcționare al acestora.