Mircea Draja și Florin Cojocariu, că doar despre ei este vorba, au plecat de la ideea că micii producători nu au loc să se dezvolte de marile lanțuri de retail, de aceea au simțit că este nevoie de o alternativă. Așa a apărut realfoods.ro. Un site prin care oamenii din București, dar și din împrejurimi pot comanda produse proaspete ce provin de la ferme din Giurgiu sau Ilfov.
Cei doi întreprinzători au investit 330.000 de lei. “Investiția trebuie privită în ansamblu: nu vorbim numai de site, ci și de depozite de frig, de lanț logistic, de transport și livrare. În total, până acum am investit 330.000 de lei și estimăm ca până în 2018 vom investi până la un milion de lei, pentru a atinge 1.000 de clienți stabili și o cifră de afaceri de aproximativ cinci milioane de lei pe an”, spune Mircea Draja.
Momentan pe site există 150 de produse disponibile, dar cei doi antreprenori vor să ajungă la circa 1.000 de produse până la finalul anului. Ei au vizitat peste 70 de ferme și firme de producție pentru a vedea produsele, iar dintre acestea vor alege cei 100 de furnizori.
În prezent, compania are 6 angajați printre care și cei doi. Mircea Draja (foto) are 19 ani de experiență în segmentul FMCG, din care cea mai mare parte ca director general în cadrul Coca-Cola, în diferite piețe emergente și în curs de dezvoltare. A activat în Rusia, Croația, Bosnia & Hertzegovina și Slovenia. Anul trecut s-a întors în țară și s-a implicat în lansarea Real Foods.
Florin Cojocariu este fizician, a lansat una dintre primele companii de advertising independente din România, DBF Advertising, a lucrat pe piețele internaționale ca manager în cadrul Ogilvy Paris, a fost marketing manager la Elite și a devenit în urmă cu 4 ani fermier, proprietarul CAP Gurbănești, unul dintre furnizorii de legume și plante aromatice al Real Foods.
În ceea ce privește finanțarea proiectului, cei doi întreprinzători mai au încă doi parteneri, care au doar rol de investitori.