Mediul online a fost ales drept a doua opţiune după magazinele din centrele comerciale. Conform studiului MKOR Consulting, aproximativ o treime dintre respondenţi susţin că fac achiziţii o dată – 28,8% sau de două ori pe lună – 29,4%.
Atunci când vine vorba de modalitatea de plată, românii se dovedesc a fi extrem de conservatori astfel încât 9 din 10 persoane optează pentru plata ramburs (88%). Mai mult, peste jumătate dintre ei au spus că au returnat, cel puţin o dată, produsul comandat. Motivul principal menţionat este legat de mărimea necorespunzătoare a hainelor – 80,3% sau pentru că produsul nu era asemănător cu cel de pe site.
Ca modalitate de livrare, Poşta Română a pierdut lupta cu companiile de curierat rapid. Raportul este de 95,4% la 16,8% în favoarea unui curier rapid. Potrivit autorilor studiului, vestea bună este că românii îşi păstrează şi o notă de naţionalism iar 43,8% sunt gata să plătească mai mult pentru brandurile româneşti.
Pe de altă parte, cumpărătorii din mediul online cred că pentru o comandă medie de 122 lei magazinul ar trebui să suporte cheltuielile de transport.
"Prin realizarea acestui studiu de piaţă am căutat să conturăm profilul actual al cumpărătorului român într-un moment în care piaţa online de fashion din România este la început şi mai are mult să o ajungă pe cea din ţările vestice. Încă observăm obiceiuri conservatoare în comportamentul românilor, dar constatăm şi deschidere faţă de acest domeniu. În concluzie, există suficient spaţiu de creştere pe piaţa online, iar retailerii pot specula această oportunitate", afirmă Corina Cimpoca, consultant senior şi fondator MKOR.
Peste jumătate dintre cei interesaţi de achiziţionarea hainelor din mediul online îşi caută informaţiile pe Google sau pe Facebook. şi doar foarte puţini folosesc aplicaţiile puse la dispoziţie de magazinele online. 62% din respondenţi nu au folosit niciodată o astfel de aplicaţie, iar jumătate din acest procent le consideră inutile. Aceleaşi procente se înregistrează şi în rândul aplicaţiilor de chat.
"Studiul pieţei online de fashion din România" a fost realizat în perioada 12-22 iunie 2016 la nivelul întregii ţări, pe un număr de 500 de respondenţi, care au achiziţionat cel puţin o dată produse vestimentare în mediul online, în ultimele 12 luni. AGERPRES