În primul stadiu al proiectului sunt estimate costuri de 330 milioane de dolari, din care 230 milioane de dolari vor veni din împrumuturi, inclusiv 132 milioane de dolari din partea noastră şi restul de la Banca de Dezvoltare din Kazahstan, a explicat Dmitry Pankin.
Declaraţia confirmă informaţiile anterioare privind intenţia Avtovaz de a construi o fabrică în Kazahstan.
Exporturile de vehicule produse de Ford Sollers, Nissan, Renault şi Avtovaz către Kazahstan sunt afectate de introducerea unor taxe mai ridicate de reciclare şi de înregistrare, de la 1 ianuarie. Taxele sunt menite să sprijine producţia auto locală şi să reducă importurile neautorizate, deoarece deprecierea rublei i-a încurajat pe cetăţenii din Kazahstan să cumpere maşini direct din Rusia.
Importurile din Rusia au încetinit după ce în august 2015 Kazahstanul a decis să renunţe să mai controleze cursul de schimb al monedei naţionale, tenge, care a înregistrat imediat o devalorizare de 23% în raport cu dolarul.
''Banca centrală şi Guvernul au decis să introducă o nouă politică monetară începând cu data de 20 august 2015 având drept obiectiv combaterea inflaţiei, prin eliminarea bandei de fluctuaţie şi trecerea la un regim de flotare liberă'', a declarat în 20 august premierul kazah Karim Massimov.
Pierderile AvtoVAZ, cel mai mare producător auto din Rusia, s-au triplat, de la 25 de miliarde de ruble în 2014, până la 73,85 miliarde de ruble (930 de milioane de dolari) anul trecut.
Renault deţine o participaţie de 50% la compania holding care controlează AvtoVAZ, în timp ce partenerul nipon Nissan Motor Co. deţine un pachet de 17,13%, iar corporaţia rusă de stat Rostec are un pachet de 32,87%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES