Staţia de transformare 110/20 kV Chitila, care a fost pusă în funcţiune în anul 1970, alimentează cu energie electrică, prin intermediul reţelei de medie şi joasă tensiune, peste 17.000 de clienţi din localităţile Chitila, Chiajna, Mogoşoaia, Săbăreni, Rudeni, Otopeni, o parte din consumatorii din zona de Nord a municipiului Bucureşti şi o parte din consumatorii din localitatea Tărtăşeşti. Staţia de transformare are în prezent o putere instalată de 80 MVA (Mega Volt Amper).
Lucrările de modernizare a staţiei de transformare au demarat în anul 2011 şi au fost încheiate recent. Au fost înlocuite echipamentele aferente celulelor de înaltă tensiune cu echipamente noi, celulele de medie tensiune cu unele noi, grupul de tratare neutru cu un grup de tratare nou, precum şi protecţiile aferente, cu echipamente performante, integrate în sistemul de Telecontrol ce permite identificarea rapidă a defectelor apărute şi soluţionarea lor prin comenzi de la distanţă.
'În 2009, am demarat un amplu program de investiţii pentru regiunea Muntenia cu scopul de a le oferi clienţilor noştri servicii de calitate şi acces la tehnologie de ultimă oră. Finalizarea lucrărilor de modernizare a staţiei Chitila, împreună cu cele aflate în derulare pentru reţeaua de joasă tensiune în mai multe cartiere din Capitală, vor aduce un confort sporit clienţilor noştri, contribuind semnificativ la reducerea duratei întreruperilor, datorită echipamentelor de ultimă generaţie instalate', a declarat Giuseppe Fanizzi, director general Enel Distribuţie.
Implementarea programului Telecontrol în Bucureşti, Ilfov şi Giurgiu a început în 2009. În perioada 2009 – 2014, 74% din staţiile primare ale Enel Distribuţie Muntenia au fost modernizate complet pentru a permite controlul de la distanţă. Programul va continua în următorii ani, până când toate staţiile primare aparţinând Enel Distribuţie Muntenia vor fi modernizate complet şi controlate integral de la distanţă.
Unul dintre principalele beneficii ale sistemul Telecontrol este că permite tehnicienilor Enel să execute manevrele de realimentare cu energie aproape instant, în cazul unor întreruperi care afectează zone extinse. În cazul apariţiei unei defecţiuni, în loc să fie trimisă o echipă de electricieni pe teren care să o inspecteze, acţiune ce necesită timp, sistemul Telecontrol permite identificarea zonei afectate mult mai repede şi efectuarea de la distanţă a manevrelor pentru realimentarea cu electricitate a consumatorilor. În plus, sistemul Telecontrol reprezintă un prim pas pentru reţelele inteligente, ce permite alături de contorul inteligent, o conectare digitală între contor şi sistemul de control, aducând astfel multiple beneficii consumatorilor.
Proiectul face parte din amplul program de investiţii derulat de Enel în România pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor, modernizarea reţelei şi implementarea pe plan local a standardelor de mediu ale grupului Enel.
Grupul Enel este o companie energetică multinaţională ce activează în peste 30 de ţări de pe patru continente, generând electricitate din peste 96 GW de capacitate instalată netă şi distribuind electricitate şi gaz printr-o reţea ce acoperă circa 1,9 milioane kilometri.
Prezent pe piaţa din România încă din 2005, Enel este, în acest moment, cel mai mare investitor privat în domeniul energetic, cu operaţiuni în sectorul distribuţiei şi furnizării de electricitate, dar şi al producţiei de energie electrică din surse regenerabile. Compania are peste 3.100 de angajaţi pe plan local şi oferă servicii unui număr de 2,7 milioane de clienţi din trei zone importante ale tării: Muntenia Sud (inclusiv Bucureşti), Banat şi Dobrogea, totalizând aproape o treime din piaţa locală de distribuţie.
SURSA: Agerpres