Investițiile realizate în 2016 au fost direcționate în zona operațională, prin deschiderea unui depozit central cu o suprafață cu 50% mai mare față de cel anterior, în diversificarea portofoliului de produse, în noi servicii introduse pentru clienți (livrare și retur gratuite, wishlist), campanii de marketing și în lansarea unor noi versiuni ale aplicației mobile. Acestea au fost principalele motoare ale creșterii în 2016.
Pentru 2017, nivelul investițiilor retailerului va crește proporțional cu evoluția procentuală plănuită pentru acest an a business-ului, de 50%.
„Vom continua să investim în dezvoltarea sistemelor, a aplicației de mobil și în dezvoltarea gamei de produse cu branduri noi”, spune Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer Fashion Days. În plus, colaborarea cu echipa eMAG va duce la accelerarea dezvoltării retailerului atât în România, cât și în țările vecine.
“Scopul este să aducem împreună expertiza noastră în fashion retail și expertiza eMAG în e-commerce și tehnologie”, a adăugat Andrei Chirilă.
Pentru cea de-a doua jumătate a anului, compania are în plan dezvoltarea unor versiuni noi ale aplicației, implementarea unei facilități de retur direct din contul clientului, conectarea prin rețelele sociale, un redesign al homepage-ului aplicației mobile și deschiderea de noi puncte de livrare împreună cu eMAG.
Cine sunt clienții?
Femeile sunt cei mai activi cumpărători de haine, încălțăminte și accesorii. Din cei 4 milioane de membri ai retailerului din toate cele trei țări, 65% sunt femei. Interesant este că în ultimul an, publicul masculin a crescut cu zece procente.
În România, majoritatea clienților provin din orașele mari ale țării: București, Constanța, Timișoara, Cluj, Iași și Brașov. Mai în profunzime, este eterogen, pasionat de stil, cu o viață activă, program încărcat, care accesează multiple surse de informație și shopping.
Clienții caută o experiență de shopping, branduri populare și produse de calitate. În topul brandurilor cu cele mai mari vânzări se regăsesc United Colors of Benetton, Guess, Le coq Sportif, Pepe Jeans, Desigual, Diesel, Zee Lane, Calvin Klein, Nike, Esprit, Love Moschino, Next, Mango.
În ceea ce privește modalitatea de comandă, mobile-ul este prima opțiune în fashion, comenzile pe mobil atingând o creștere de peste 50% în prezent. De asemenea, clienții retailerului au investit mai mult în fashion, astfel că în ultimul an și jumătate valoarea coșului de cumpărături a înregistrat o creștere semnificativă: coșul mediu de cumpărături a ajuns la 340 lei, în creștere cu 10% față de anul precedent.
Echipa retailerului numără astăzi aproximativ 500 angajați în cele trei țări (n.r. – mai este prezent şi pe pieţele din Bulgaria şi Ungaria). 34% dintre angajați susțin zona operațională a business-ului, peste 15% au în grijă producția de conținut, iar restul se regăsesc în departamentele de Marketing, IT, Customer Service sau Commercial.