'Este prima dată când un premier participă la un târg de turism, ceea ce ne face optimişti. Apreciem că acestui Guvern chiar îi pasă de dezvoltarea turismului. De aceea reamintesc că noi, agenţiile de turism, am rămas singurii din industrie care plătim TVA de 24%. Nu trebuie uitat că aplicarea Legii voucherelor de vacanţă ar aduce patru milioane de turişti în destinaţii din România', a spus Alin Burcea, prim-vicepreşedinte la Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România.
La cea de a 33-a ediţie a Târgului de Turism al României participă peste 280 de firme, care expun pe o suprafaţă de 11.700 metri pătraţi. Circa o treime din firmele prezente sunt din străinătate, reprezentând 14 ţări, printre care Bulgaria, Croaţia, Grecia, Israel, Italia, Republica Moldova, Polonia, Serbia, Turcia, Ungaria.
'Turismul este un domeniu cu un uriaş potenţial. Avem nevoie de o structură comună, un parteneriat public-privat, o Organizaţie Naţională pentru Turism formată în acest fel', a spus premierul Victor Ponta, care a precizat că prezenţa sa este 'un semnal clar că turismul a fost prea mult timp privit ca o Cenuşăreasă, iar acest fapt trebuie să se schimbe'.
Peste 30.000 de vizitatori sunt aşteptaţi la Romexpo, la ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României, care se desfăşoară în perioada 12-15 martie 2015.
Potrivit directorului general al Romexpo, Cătălin Trifu, firmele prezente la Târgul de Turism al României (TTR) au pregătit vacanţe cu discounturi de până la 45-50% pentru destinaţiile externe şi de până la 30% la cele interne.
Preţurile vacanţelor încep de la 199 euro pentru chartere către Grecia şi ajung până la 567 euro pentru destinaţii precum Aqaba (Iordania) sau Coasta de Azur, incluzând transportul şi 7 nopţi de cazare.
Printre cele mai importante promoţii ale acestei ediţii a Târgului de Turism al României se număra vacanţele 1+1 în Antalya şi reduceri de până la 35% pentru pachete. De asemenea, programul de rezervări early booking a fost prelungit, de multe agenţii, până la 31 martie.
TTR rămâne locul ideal de prezentare a celor mai interesante oferte şi atracţii turistice, atât din România, cât şi din străinatate, incluzând turismul cultural, rural sau de business, turismul de tratament, destinaţiile exotice, croazierele şi turismul de aventură. Din ofertele companiilor expozante nu lipsesc nici accesoriile şi gadget-urile necesare în orice călătorie.
Târgul de Turism al României contribuie la consolidarea industriei turismului din ţara noastră prin promovarea zonelor de atracţie turistică şi a serviciilor din România, dar şi prin organizarea de conferinţe şi sesiuni de dezbateri în care sunt abordate problemele industriei. Astfel, în cadrul acestei ediţii, au loc manifestări conexe organizate de Romexpo şi partenerii târgului – CCIR, ANAT, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, Asociaţia Naţională de Turism Rural Ecologic şi Cultural şi OPTBR – Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România.
Tot în această perioadă, complementar TTR, la Romexpo s-a deschis ROMANIAN NAUTIC EXPO, expoziţie internaţională de ambarcaţiuni de agrement, sportive şi de pescuit, echipamente şi accesorii, precum şi Expo Sport şi Agrement, expoziţie de articole sportive, echipamente şi accesorii.
Programul de vizitare va fi de joi până sâmbătă de la 10,00 la 18,00, iar duminică de la 10,00 la 16,00. Preţul biletului de intrare va fi de 5 lei.
SURSA: Agerpres