Declarația a fost făcută de directorul general al Ford România, care este şi şeful Companiei Naţionale de Vânzări (CNV) a Ford, Zoltan Brassai,  în cadrul emisiunii „Economia Sudului“, informează Gazeta de Sud.

Întrebat ce model nou din gama Ford s-ar potrivi pentru fabrica auto din Craiova, directorul general al Ford România a dat exemplul SUV-ului EcoSport, care se produce în prezent în India şi se vinde pe piaţa europeană. În opinia lui Brassai, un SUV mic, precum EcoSport s-ar potrivi fabricii din Craiova, dar aceste decizii se iau în cadrul Ford Europa. În funcţie de cererea pe piaţă a acestui vehicul, Ford va decide dacă introduce în fabricaţie EcoSport şi la Craiova sau nu, dar deocamdată sunt doar discuţii, zvonuri fără în vreun suport al oficialilor Ford din Europa.

Numărul de salariaţi, în funcţie de volume

Producţia de autovehicule fiind considerată „foarte volatilă“ şi având o oarecare sezonalitate, atunci şi numărul de muncitori ar putea fi fluctuant, în funcţie de volumele de producţie. Brassai a spus că, dacă va creşte cererea de vehicule, fabrica din Craiova va trebui să vadă dacă poate să producă noile volume cu acelaşi număr de oameni, apoi să vadă dacă introduce un nou schimb după-amiaza sau se lucrează o zi de sâmbătă şi după aceea ar putea să înceapă fabrica să recruteze. Doar dacă va fi nevoie. El nu a exclus nici posibilitatea diminuării de personal. Deocamdată, nu există astfel de planuri, spune el, şi nici disponibilizări voluntare nu se mai preconizează anul acesta.

Întrebat cât va mai rezista fabrica din Craiova cu o producţie de 370 de vehicule B-Max pe zi, Zoltan Brassai a concluzionat că „poate să producă mult şi bine, pentru că produce un model cu o eficienţă foarte bună. Acest model (B-Max -n.r.) nu va avea niciodată o producţie de 300.000 de unităţi pe an, pentru că piaţa nu este atât de mare. De aceea se vorbeşte şi despre al doilea model în Craiova, la care se speculează foarte mult“.

Costuri mari de transport

„Ar fi un avantaj pentru noi să avem o infrastructură mai bună, nu doar pe şosele şi autostrăzi, ci şi pe căi ferate şi infrastructură navală“.a mai precizat șeful Ford România. În prezent, jumătate din producţia de vehicule şi motoare de la Craiova se transportă pe calea ferată până la Constanţa, iar de acolo, maşinile se încarcă pe vapoare, până în Europa. Cealaltă jumătate a producţiei se transportă pe căile rutiere, fie de la Craiova la Constanţa, fie de la fabrica auto din Bănie şi apoi înspre Timişoara, Arad şi Nădlac, iar de acolo ajung până în Austria, Germania, Franţa şi chiar Spania.

Zoltan Brassai a menţionat că modalitatea cea mai avantajoasă de a transporta maşinile din Craiova către Europa rămâne calea fluvială, pe Dunăre, dar pentru acest lucru ar trebui ca drumul până la Calafat să permită acest trafic, precum şi portul, şi Dunărea să permită, în zona noastră, ca barje uriaşe să acosteze şi să transporte câte 300-400 de maşini odată. „Transportul pe Dunăre este cel mai avantajos. Pe Dunăre până la Constanţa, iar de acolo pe vapoare până în Spania, Germania… Se reduce costul cu câteva sute de euro pe fiecare maşină, faţă de transportul rutier. Dacă vă imaginaţi că pe un camion se transportă opt-nouă maşini, pe o barjă pe Dunăre, deci fluvial se transportă peste 300 de maşini odată, iar pe transport oceanic sunt 3.000 de maşini transportate o singură dată. Pe Dunăre, pe Rin se transportă către Köln, unde este centrul de conducere al Ford în Europa, este o circulaţie intensă de vapoare cu maşini, cu containere. Din zece în zece secunde trece câte un vapor pe Dunăre“, a spus Brassai.

Mai multe detalii despre planurile Ford la Craiova și despre posibila mutare a unei părți din producţia de Fiesta din Germania în Bănie puteți citi pe gds.ro