După decenii în care a reprezentat o poveste de succes, H&M nu şi-a îndeplinit ţinta de vânzări în 2016, iar profitul a scăzut. Compania suedeză se confruntă cu o concurenţă strânsă şi presiuni asupra preţurilor din partea rivalelor, cum ar fi grupul spaniol Inditex (proprietarul Zara) şi firma britanică Primark, care a intrat recent pe cea mai mare piaţă a H&M – Germania. Vânzările H&M în monedă locală au urcat în martie cu 6%, cu un punct procentual sub estimarea companiei. „Nu este o senzaţie, ci o altă confirmare că este o piaţă dificilă”, a afirmat analistul Niklas Ekman, de la Carnegie.

Acesta s-a declarat surprins că firma continuă să deschidă noi magazine într-un mediu economic dificil. „Primul lucru pe care ar trebui ei să-l facă este să încetinească expansiunea. Lucrurile arată destul de dificil pentru H&M”, a explicat Niklas Ekman. În februarie, vânzările în monedă locală au scăzut pentru prima dată în ultimii patru ani.

Directorul general Karl-Johan Persso a afirmat recent că vânzările sub aşteptări din primul trimestru fac dificilă îndeplinirea ţintei anuale de creştere a vânzărilor cu 10-15%. La sfârşitul lunii martie, H&M avea 4.426 magazine, în creştere cu 11% faţă de perioada similară din 2016.

H&M a anunţat recent că va lansa un nou lanţ de magazine – ARKET – cu preţuri uşor mai ridicate decât la brandul său de bază. ARKET va vinde şi produse de la alte firme. Primul magazin ARKET va fi deschis la Londra în toamnă şi va comercializa articole de îmbrăcăminte, decoraţiuni şi accesorii pentru casă. Vor urma magazine în Bruxelles, Copenhaga şi Munchen, iar brandul va vinde online, iniţial pe 18 pieţe europene.

Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia. (Sursa: Agerpres)