Noul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat într-un interviu acordat Capital că proiectele de autostrazi vor fi realizate din fonduri europene și de la bugetul de stat, astfel că nu este nevoie acum ca șoferii să achite o taxă dacă vor să circule pe autostrăzi. “În acest moment nu se pune problema taxării autostrăzilor”, a precizat ministrul Transporturilor.

Răzvan Cuc a anunțat că 2017 înseamnă încă puțin peste 90 km de autostradă deschiși traficului și că, „nimeni nu mai stă în birou”. „Am avut primul episod legat de cei 15 km între Lugoj şi Deva, unde am hotărât să fie deschis traficul numai când avem toate datele privind siguranţa oamenilor. Pe acest tronson sunt de executat încă aproximativ 3.000 metri de şanţ pentru scurgerea apelor. Nimeni nu mai stă în birou. Unităţile de implementare proiecte nu trebuie să se îngroape în hârtii, toată lumea pleacă pe şantier. Nu se poate face treabă doar cu un simplu schimb de adrese între beneficiar, antreprenor şi consultant”, ne-a declarat oficialul guvernamental.
Ministrul Transporturilor a anunțat că, periodic, va inspecta şantierele de infrastructură. „Vom deschide cei 15 km din lotul 2 Lugoj-Deva, apoi loturile 3 şi 4. Între Sebeş şi Turda, se deschid traficului loturile 3 şi 4, cât şi ultimii kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti. Nu dăm drumul unor sectoare de autostradă în condiţii nesigure, mai ales unde avem antreprenori cu probleme, fără a avea garanţii că aceste lucrări au fost executate corect. Ne-am luat măsuri de siguranţă, am crescut garanţia lucrărilor de la patru la opt ani. Constructorii sunt plătiţi la timp, lucrările trebuie executate la timp. Păstrăm şi o parte din garanţia de bună execuţie. De la sfârşitul acestui an, în afară de mici porţiuni, vom circula pe autostradă între Sibiu şi Nădlac”, a punctat Răzvan Cuc.

“Avem studii geotehnice pentru secțiunea 1, 4 și 5 din proiectul Pitești-Sibiu”

Cea mai așteptată autostradă, Sibiu-Pitești, în prezent, este la stadiul de studiu de fezabilitate. Singurul lot de autostradă, din Coridorul IV nu se poate finaliza mai devreme de perioada 2021-2022.
Întrebat de ce este blocat proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești, ministrul Răzvan Cuc a subliniat că proiectul este suspendat. „În prezent, avem studii geotehnice pentru secțiunea 1, 4 și 5. Am avut o discuție cu prestatorul care a precizat că vom avea, până la sfârșitul lunii martie, studiile de fezabiliate finalizate pentru a demara licitația de proiectare. În perioada următoate ne aduc şi documentele necesare pentru celelalte secţiuni. Anul 2021 pentru finalizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti rămâne fezabil în condițiile în care primim și studiile de fezabilitate pentru celelalte secțiuni până la sfârşitul anului. Pentru secțiunle 1 și 5 vom avea contract tip Fidic Galben”, ne-a mai declarat ministrul Transporturilor.

Proiectul prioritar pentru Guvernul Grindeanu

Răzvan Cuc a menționat că proiectul prioritar al Guvernului Grindeanu în ceea ce privește construcția de autostrăzi este autostrada Sibiu-Pitești. „Prin programul de guvernare, ne-am asumat finalizarea Coridorului IV. Proiectul Sibiu-Piteşti este pentru exercițiul 2017-2020, finalizarea acestuia depinde de eventualele proceduri de contestație. Am solicitat să văd toate problemele identificate pe tronsoanele de autostradă din România, nu dăm termene fără un fundament concret”, a mai declarat ministrul Transporturilor.
Pentru autostrada Pitești-Craiova, Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere,  a demarat procedura de licitație pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. „În acest an, o să se modernizeze 275 km de drum naţional şi 45 km de variante ocolitoare, proiecte care vor fi finalizate la sfârşitul acestui an. Antreprenorii şi-au asumat aceste termene, trebuie să fie respectate”, a mai precizat Răzvan Cuc.
Ministrul Transporturilor a recunoscut că s-a confruntat cu traficul infernal de pe Valea Prahovei și a promis că alocă bani pentru centurile Bușteni și Comarnic. „Autostrada Brașov-Comarnic este una dintre prioritățile actualului guvern, proiectul are alocați bani d ela buget. Proiectul Comarnic-Brașov este împărțit în 5 loturi, vom scoate la licitație capetele acestei autostrăzi. Pentru variantele ocolitoare de la Buşteni și Comarnic sunt proceduri în derulare. Există bani pentru aceste proiecte, procedurile greoaie încetinesc derularea proiectelor”, a conchis oficialul guvernamental.

RĂZVAN CUC
33 de ani
– licențiat în economie, Universitatea Americană
– licențiat în drept, Facultatea de Drept și Administrație Publică, Universitatea Hyperion
– expert, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri
– administrator, SC Pan D‘Or SRL (2010 – 2012)
– director general, Zona Liberă Giurgiu
– secretar de stat la Ministerul Transporturilor, 2015 -2016
– secretar executiv PSD Giurgiu
– deputat PSD

Citește și: Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, “Cea mai mare problemă a companiei TAROM este departamentul comercial”