Pentru toate aceste investitii ar fi nevoie de circa 30 miliarde de euro, a aratat Rus, mentionand ca o parte a surselor a fost identificata, iar o parte trebuie construite in viitor. "Este nevoie de parteneriate public-private viabile. Din pacate, noi nu avem niciun exemplu de parteneriat public-privat masiv de succes. Nu avem nicio concesiune ca poveste de succes la care sa ne raportam ca punct de pornire pentru alte concesiuni in viitor", spune ministrul Transporturilor. 
 
Potrivit afirmatiilor sale, Romania are inca o problema si cu toate companiile care functioneaza in zona infrastructurii, atat a celei feroviare, cat si a celei rutiere si aeriene. "Prin tipul de management pe care si l-au asigurat pana acum nu au reusit sa se ridice la nivelul de competitivitate necesar intr-o economie globalizata. Majoritatea schioapata", a declarat Rus. In opinia sa, solutia la aceasta problema este continuarea privatizarilor in domeniu: "E nevoie de privatizare pentru ca in adunarile generale ale actionarilor sa existe si actionari care isi doresc dividende. Daca se duce exclusiv la bugetul de stat, dividendul e depersonalizat. Este nevoie de actionari care isi doresc profit".