Pe scurt, așa poate fi trasat firul care definește astăzi brandul de îmbrăcăminte pentru femei care-i poartă numele: ” Mathilde”. Dar, analizând pas cu pas, afacerea pe care Mathilde Gheșea o dezvoltă în familie, împreună cu soțul său, este cel puțin la fel de complexă ca orice altă afacere din mediul de fashion. Deși a studiat la Facultatea de Construcții, și chiar a profesat un timp, idealul despre ”a face ceea ce îți place” nu se potrivea deloc cu programul strict pe care îl găsim în orice companie. Și nu era singurul lucru care nu-i dădea pace: știa că drumul ei era altul.

”Am început să studiez designul”, oferă repede un amănunt. Cumva, exista o bază acolo, din copilăria ei. ”Mama lucrase pe segmentul de croitorie de lux, îmi insuflase dragostea de a crea piese vestimentare”, adaugă un al doilea amănunt.

A început să creeze în 2001, însă brandul propriu-zis, cu ”produsele Mathilde” și magazinele au apărut în 2004. Când afacerea se afla încă în stare incipientă, adică în primele luni, a investit sub 1.000 de euro și, ca să lucreze în perioada aceea, a avut nevoie de două mașini de cusut și trei angajați. Evident, trebuia să ia pulsul pieței mai întâi, să vadă cum merge treaba. Deși primii doi-trei ani au fost ușor mai anevoioși, atelierul de croitorie al Mathildei s-a transformat, în următorii ani, într-o adevărată afacere, cu două făbricuțe (una în Brașov, alta în Oradea), de unde produsele iau astăzi drumul către cele nouă magazine proprii și unul în franciză, la care se adaugă încă 100 de magazine multibrand, cu care lucrează ca și partener. În plus, Mathilde și soțul său se ocupă constant de optimizarea magazinului online care generează vânzări similare cu cele ale unui magazin tradițional, ca volum.

În total, vânzările sunt estimate la 1,4 milioane de euro, anul acesta. Iar dacă ar fi să ia în calcul planurile pe termen mediu, în mod sigur vom mai auzi de deschideri de magazine (ultimul, al doilea din București, a fost lansat recent pe Calea Dorobanți, în urma unei investiții de 70.000 de euro) și, poate, de export, o idee cu care cei doi antreprenori au mai cochetat și în trecut. “Orașul meu de suflet este Paris, iar visul meu e să ajung și acolo”, completează Mathilde. Brandul și-a diversificat portofoliul de produse: acum oferă și modele unicat de pantofi, făcute pe comandă. “Luăm în calcul lansarea unei linii mai conformiste de pantofi, cu modele produse în serie. Vor păstra, desigur, stilul Mathilde”, conchide antreprenoarea.