Discuțiile cu cei doi noi investitori au durat peste un an, fiind inițiate în cadrul ediției din 2013 a evenimentului VentureConnect, potrivit reprezentanților FlorideLux. În urma negocierilor, două companii membre ale grupului BAC Investment Banking au intrat în acționariatul FlorideLux cu o participație de 25%, iar Mediafax cu o cotă de 10%.
Obiectivul noii structuri de acționariat este consolidarea poziției de lider deținute de FlorideLux pe piața de floristică online din România și intrarea pe noi piețe, concomitent cu dezvoltarea sistemului de francize offline. În prezent, FlorideLux are florării francizate în Brașov, Cluj, Arad, Pitești și Iași.
“BAC a decis să investească în FlorideLux ținând cont, în special, de echipa de management deosebită, condusă de Marius Dosinescu și Ioana Buiacu, precum și de potențialul mare de creștere datorat modelului bine definit al afacerii FlorideLux, într-un sector de activitate încă fragmentat. (…) susținem FlorideLux în dezvoltarea modelului de franciză la nivel național, precum și în consolidarea poziției companiei ca cel mai mare retailer online de pe această piață”, declară Dan Vișoiu, Partner, BAC Investment Banking.
Scopul principal al managementului și acționarilor FlorideLux este extinderea francizelor FlorideLux pe raza tuturor județelor țării, cu livrarea produselor în aceeași zi, în sistem propriu.
„Achizița a 10% din FlorideLux e un pas natural făcut de Mediafax Group în segmentul serviciilor online. Ne uităm de cațiva ani la această piață și suntem încrezători că această nouă investiție va potența dezvoltarea rapidă a sistemului FlorideLux, concomitent cu accelerarea celorlalte inițiative ale Mediafax în domeniul ecommerce-ului”, afirmă și Orlando Nicoară, director general Mediafax Group.
Potrivit fondatorului FlorideLux, Marius Dosinescu, rolul noilor investitori este de a potența business-ul prin implicarea în management și strategie, fără a se angaja însă pe partea operațională. Investițiile FlorideLux, care vor avea loc în perioada următoare, vor fi orientate către dezvoltare, marketing și comunicare, în paralel cu creșterea infrastructurii actuale. Extinderea francizelor FlorideLux pe raza tuturor județelor țării, cu livrarea produselor în aceeași zi, în sistem propriu, este de asemenea unul din obiectivele grupului pe termen scurt.
”Dezvoltarea business-ului avea un curs natural, însă asocierea cu BAC Investment Banking și Mediafax ne va permite să ardem etape și să ne atingem obiectivele mult mai repede și mai eficient. Suntem conștienți că piața de floristică este pe cât de promițătoare, pe atât de segmentată, așa că, o strategie foarte bine pusă la punct ne este necesară atât nouă, cât și pieței”, declară Marius Dosinescu.
Acesta consideră extinderea business-ului din online și în offline un pariu personal câștigat, susținând că barierele dintre cele două medii sunt pe cale să dispară.
”Am pornit FlorideLux în 2003 din pasiune pentru IT și online, care ulterior s-a transformat în pasiune pentru business-ul cu flori. Modelul actual al FlorideLux.ro, în care online-ul și offline-ul se completează este unul cu totul nou și aveam nevoie de parteneri cu viziune pe termen lung, care să ne ajute în atingerea obiectivelor”, adaugă Dosinescu.
Reţeaua florăriilor FlorideLux plănuieşte ca până la finalul anului 2015 să deschidă 50 de francize, inclusiv în afara ţării. Din iulie 2013, grupul s-a extins la nivel global, prin afilierea la 1800Flowers.com și alăturarea la cea mai mare rețea de florării din lume, Bloomnet, lucru ce permite și livrarea rapidă de buchete oriunde în lume.
Pentru 2014, compania îşi propune afaceri de până la 1,2 milioane euro.