În context, Goicea subliniază că numărul românilor care îşi vor cumpăra vacanţe ar putea creşte, anul acesta, tot cu 10%, cele mai accesate fiind, în continuare, charterele.

”Tariful mediu al unui charter era, la finele lui aprilie anul acesta, de 604 euro de persoană pentru șapte zile, comparativ cu 628 euro în 2014, în aceeași perioadă, şi 590 euro în aprilie 2013. În România, cei mai mulți turiști aleargă după chilipiruri, care nu se dovedesc a fi, de fiecare dată, cea mai bună alegere”, mai spune Dan Goicea.

Potrivit acestuia, la nivelul ANAT a fost demarată o campanie de luptă împotriva ofertelor înşelătoare, solicitându-se agenţiilor să afişeze preţul total al serviciului turistic, cu toate taxele incluse.

Cu alte cuvinte, turistul care plătește 99 de euro pentru ”un sejur de șapte zile în Grecia”, de exemplu, este posibil să descopere că are de achitat ”noi costuri, suplimentare, despre care nu știa nimic”.

”Noi nu încercăm să rupem din clientela de autocare. Aș încerca să creez un pachet până în 300 de euro, care să nu genereze probleme. Întotdeauna un pachet de 99 de euro aduce și reclamații”, precizează acesta.

În ceea ce privește Cocktail Holidays, Goicea spune că primele trei destinaţii de vacanţă ale românilor au fost, în 2014, Grecia, Turcia şi Spania, acest top menținându-se și în 2015.

,,Introducerea unei destinaţii noi de charter se face, de obicei, la doi ani. În primul an se testează piaţa, încerci să obişnuieşti clientul cu ceea ce aduci nou. Pentru 2015, Iordania, destinaţia introdusă de noi, vine să completeze oferta de Egipt şi Dubai, pentru românii care vor să îşi petreacă anotimpul rece într-o destinaţie însorită”, punctează Dan Goicea.