„Iată că, după 11 ani, SIAB este din nou pe agenda OICA – organizaţia internaţională în domeniu. Domeniul auto este unul efervescent. Cert este că noi vrem să dăm un semnal de alarmă vizavi de infrastructura din România, pentru că această infrastructură nu este nevoie să o avem doar să nu plece Renault şi Ford din România. Avem nevoie de această infrastructură ca să devenim un hub regional în domeniul industriei auto şi datorită, bineînţeles, poziţiei geostrategice pe care România o are în această zonă”, a precizat Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, citat de Agerpres.
La rândul său, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), George Grigorescu, a punctat faptul că industria auto naţională înregistrează un impact economic negativ din cauza legislaţiei naţionale prin care se permite mult prea uşor comerţul cu automobile rulate.
„Evenimentele care au marcat sectorul auto nu au fost pozitive în această perioadă, din punct de vedere al evoluţiei tehnologice, al costurilor, prin schimbările implicate în domeniul legislativ. Legislaţia economică şi practica economică europeană ne conduc spre produse deosebit de bine evoluate care ne situează nu în zona ţărilor în curs de dezvoltare, ci alături de cele mai avansate ţări ale Spaţiului Economic European. Mai avem un impact economic negativ din partea legislaţiei naţionale şi aici aş dori, în mod deosebit, să menţionez că România a ales aderarea la un sistem economic european şi la un sistem european de valori. Nu putem face rabat de la aceste valori, de la acest sistem economic şi să dăm deoparte ce nu ne place. Nu putem să dăm deoparte poluarea, nu putem să dăm la o parte gunoaiele. Dacă le ignorăm, costurile pe termen mediu şi lung vor fi deosebit de ridicate. Considerăm că promovarea unei politici fiscale şi administrative laxiste privind modul în care se practică desfăşurarea comerţului cu automobile second-hand nu va duce la lucruri bune în domeniul auto şi în final pentru consumatori şi pentru locuitorii acestei ţări”, a spus Grigorescu.
Acesta a precizat, totodată, că, din 2007 şi până în prezent, activitatea comercială în domeniul auto din România a cunoscut un recul cu 77%.
„După 11 ani de absenţă, în anul Centenarului României, Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti revine în peisajul automobilistic autohton (…) încercând să reînnoade tradiţia întreruptă brutal de criza economică în 2009, primul an al perioadei de recesiune care a afectat întreaga economie românească şi care a pus la grea încercare industria auto naţională. Am vorbit despre această pauză, şi anume din 2007 până în prezent, care a marcat o scădere cu 77% a activităţii comerciale în domeniul auto, nu numai la vehicule noi, cât şi la piese de schimb, activitatea de service. Acest element este foarte negativ pentru domeniul auto, un element motor în calitatea economică a oricărei ţări, atât prin producţia de automobile, producţia de piese şi componente, cât şi prin exporturile realizate în acest domeniu”, a afirmat preşedintele APIA.
Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti (SIAB) 2018, cel mai important eveniment din domeniul automobilelor organizat în România, a (re)debutat vineri la Centrul Expoziţional Romexpo din Bucureşti, după 11 ani de la ediţia precedentă.
Sursa: Agerpres