'Programul 'Rabla' va exista şi în 2015. Va fi un program care poate va diferi de structura actuală. Am deschis un dialog în acest sens, în luna mai, cu Asociaţia Română a Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România /APIA/, care şi-a exprimat punctul de vedere, de a fi creativi şi de a veni până în toamnă cu un program care să poată să fie şi mai bun', a spus Korodi.
Ministrul Mediului a menţionat, totodată, că are unele nemulţumiri în privinţa acordării eco-bonusurilor în cadrul programului 'Rabla', iar pentru ediţia viitoare are în plan majorarea valorii acestora.
'Am unele nemulţumiri în ceea ce priveşte acordarea eco-bonusului. În primele trei luni ale anului au fost acordate 586 de eco-bonusuri. Ne gândim serios să creştem valoarea eco-bonusurilor pentru ediţia din anul viitor. Acum, nu vă pot spune care va fi valoarea şi nici la cât ar trebui să se situeze aceasta, în viziunea mea. Vom comunica acest lucru la momentul oportun şi pe cale instituţională', a precizat Attila Korodi.
La finele anului trecut, Brent Valmar, preşedintele Porsche România şi vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile APIA, declara că programul Rabla este necesar în anul 2014, însă din 2015 ar trebui să se renunţe la el.
“În ceea ce priveşte anul 2015, părerea unanimă este aceea că programul şi-a consumat din putere şi e nevoie sa renunţăm la el. Avem conturată o strategie pe care o discutăm cu toate părţile implicate. Nu ştim încă cum va fi implementată, însă preferăm să avem o perioadă de dezbatere de câteva luni înainte”, a adăugat Valmar.
De aceeași părere este și Constantin Stroe, președintele ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România), care în toamna anului trecut, la un eveniment organizat de revista Capital a precizat că programul Rabla ar trebui OPRIT.
“Dacă astăzi dai unui om o mașină mai ieftină cu 1.500 de euro, el se obișnuiește așa. Când se va termina programul constructorii vor trebui să vândă la un preț atât de mic încât nu vor mai avea niciun produs sau ar urca prețul și clientul nu ar mai cumpăra. Statul nu face eforturi cu programul Rabla”, a mai spus președintele ACAROM. Potrivit lui, statul câștigă TVA, taxe și impozite de la salariații din industria auto, taxe locale. “Avem un calcul în care la 100.000 de tichete, statul câștigă 104%. Nu pierde nimic”, spunea atunci Stroe.
Mai mult, în primăvara acestui an, președintele ACAROM preciza că "Programul Rabla a fost atât de bine gândit încât a lăsat loc la pătrunderea pe piaţă a peste 220.000 automobile second-hand".
'Nu vreau să supăr pe nimeni, dar numitul Program de Reîmprospătare a Parcului Naţional de Automobile a fost atât de bine gândit încât a lăsat loc la penetrarea a peste 220.000 automobile second hand. Comerţul trebuie să cunoască libertate, fără bariere, dar discrepanţa este formidabilă', a spus, în luna aprilie, Constantin Stroe