Nikos Koumettis a condus, în perioada 2003-2008, operaţiunile The Coca-Cola Company din nouă ţări din estul Europei precum Bulgaria, România, Serbia sau Croaţia. Acesta a locuit timp în acea perioadă la Bucureşti și astfel, cunoaște foarte bine piața din România.
Coca-Cola HBC România este cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor, având trei fabrici la Ploieşti, Vatra Dornei şi Timişoara, circa 1.500 de angajaţi şi afaceri de aproape jumătate de miliard de euro la nivelul anului 2016.
La nivel global, compania Coca-Cola este furnizorul numărul 1 de băuturi carbogazoase și necarbogazoase. Având cea mai mare rețea de distribuție de băuturi răcoritoare din lume, consumatorii din peste 200 de țări se bucură de băuturile companiei, consumul depășind 1,9 miliarde de porții pe zi.
Coca-Cola lansează pe 13 piețe, printre care și România, un nou brand – AdeZ – o băutură pe bază de migdale, orez, soia și ovăz, adresându-se astfel consumatorilor care caută alternative sănătoase și nutritive de băuturi, ca parte a unei diete echilibrate, anunță compania.
AdeZ combină semințe cu sucuri din fructe, vitamine și minerale, fiind disponibil în ambalaje 100% reciclabile.
Brandul AdeZ este originar din Argentina unde este foarte popular încă de la momentul lansării acestuia in 1988. În Mexic, Brazilia şi Argentina este cea mai populară băutură din segmentul ei. Compania Coca-Cola deţine brandul din martie, 2017.
Într-un interviu acordat revistei Capital, Nikos Koumettis conturează cum arată piața băuturilor răcoritoare, dar şi ce aşteptări are de la AdeZ, noul produs lansat pe piață.
Capital: Ce aduce AdeZ nou pe piața europeană?
Nikos Koumettis: Sunt multe lucruri pe care Adez le aduce pieței europene. Oferă inovație și credem că segmentul băuturilor din întreaga Europă are nevoie de tot mai multă inovație. Am lansat un produs de care suntem foarte mândri și care credem că va depăși concureța, fiind un produs foarte bun cu un ambalaj atractiv, dar reciclabil.Sperăm că vom aduce din ce în ce mai mulți consumatori în această categorie de băuturi pe bază de plante, deoarece acum categoria nu este foarte populară, ba chiar este destul de limitată. Ne așteptăm, totuși, ca această nouă categorie de băuturi să se dubleze la fiecare 3 ani în Europa, iar România va fi în concordanță piața europeană.
Capital: Din punctul dumneavoastră de vedere, România este o țară profitabilă pentru Coca-Cola, în comparație cu alte țări din regiune?
Nikos Koumettis: România este cea profitabilă țară din regiune pentru Coca-Cola. Succesul este definit de cât de bine facem față concurenței, de ratele de creștere, dar și de echipa care se ocupă de România. Sunt foarte mândru să spun că România excelează în toate.
Capital: Ce așteptări aveți de la AdeZ, din punct de vedere al vânzărilor, în Europa?
Nikos Koumettis: Sperăm ca, în următorii 5 ani, vom fi numărul unu sau numărul doi în ceea ce privește vânzările în această nouă categorie de produse pe bază de plante. În cazul în care categoria va fi de aproximativ 3 miliarde de euro în Europa în următorii 5 ani, prima sau a doua poziție pe piață va fi cu siguranță o poziție de succes pentru noi. Avem cu adevărat așteptări bune pentru această nouă categorie.
Capital: Cum reușește Coca-Cola să mențină poziția de lider pe piață?
Nikos Koumettis: Cu siguranță, nu este ușor de gestionat poziția de lider, însă totul începe și se termină cu oameni buni, cu o echipă dedicată.
Capital: În ce direcție se îndreaptă industria de băuturi răcoritoare (există vreo potențială schimbare în industrie)?
Nikos Koumettis: Industria are, în prezent, o abordare mai verde.Noile produse Adez sunt fabricate pe bază de plante și toate sticlele sunt făcute pentru a fi reciclate. Avem promisiunea pe care am dat-o pentru anul 2030, și anume că vom colecta și recicla 100% din sticlele și cutiile noastre. Acesta este un pas în direcția cea bună, dar este doar o mică mișcare, parte a unei călătorii mari pe care o vom avea de făcut. Țări precum Grecia și România au nevoie de mai multă culturăși educație în ceea ce privește reciclarea, dr consider că suntem pe drumul cel bun.
Consumatorii au devenit mai interesați de sustenabilitate și au cerut companiilor să ia mai multe măsuri în ceea ce privește reciclarea. Cu această ocazie, gigantul băuturilor din Atlanta a declarat că vrea ca ambalajul să fie 100% reciclabil la nivel global. Până în 2030, speră că sticlele, în medie, vor folosi 50% din conținut reciclat. De asemenea, încearcă să creeze sticle mai bune prin strategii cum ar fi dezvoltarea rășinilor pe bază de plante și reducerea cantității de plastic pe care o utilizează.